Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2003, 15:45 
Hejsa
Er der nogen der kender et sted hvor de handler med stål eller er der nogen der kan skaffe noget... Jeg skal bruge noget der hedder sølvstål (?) Her er specifikationerne på stålet: http://www.a-ege.no/katalogstubs.htm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: sølvstål
Indlæg: 26 aug 2003, 18:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
min den gamle køre med jern af alle slags for lemvigh møller og munk ved ikke om det er stavet rigtigt men ellers ville jeg da tro at hvis du spørger den lokale smed så kan han hjælpe dig :D :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2003, 20:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
af ren og skær nysgerrighed hvad skal du bruge sådan noget fint stål til??????

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 14:09 
Hald79 skrev:
af ren og skær nysgerrighed hvad skal du bruge sådan noget fint stål til??????


Det skal bruges til nogle indsatser til hydrauliske løftere på en opel CIH maskine, da jeg skal køre med rullevippere


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 15:18 
Rullevippere??

Okay.....du regner altså med at få nogle ultra vilde løftetider,og meget høje ventilløft....hvilken knastaksel vil du køre med?

Nomalt er rullevippearme forbeholdt meget hårdt pumpede motorer, hvor knastakslen har så højt løft at knasten træder ud over kanten på den almindelige løfter. Disse meget høje løft har som regel kun effekt når ventilerne er voldsomt store, aka store V8ere og lign.
Kan du holde vægten på løfterene på samme vægt som med alm løftere?
Hvad bruger du til at lave rullen af og hvad gør du med lejet til rullen?
Hvilken rullediameter?

Lad os høre noget mere om den motor. Lyder som et "all-out race" projekt?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 15:59 
ville gern høre noget mere om rullevippearme og hvordan det virker ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 16:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
I kan læse mere om det her :
http://www.opeltuners.com/rollerlifters.html
Og hvis i bruger søgefunktionen i messageboardet kommer der nok en del frem om dette emne da det har været diskuteret livligt derinde :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 19:06 
Lasse Kristensen skrev:
Hej.
I kan læse mere om det her :
http://www.opeltuners.com/rollerlifters.html
Og hvis i bruger søgefunktionen i messageboardet kommer der nok en del frem om dette emne da det har været diskuteret livligt derinde :)


Det er de rullevippere jeg har. Det er egentlig ikke kun de vilde løft jeg er ude efter (selvom det da bliver lidt højere pga. udvekslingen er lidt større især ved løft) men også holdbarhed. Jeg blev træt af de originale arme da de knækkede i ny og næ. Leveringstiden har dog været på ca. 1 år...... De er lidt tungere end de originale vippearme. Jeg kører med en enem H12 knast. Løfteindsatserne osv kan findes her http://homepage.ntlworld.com/david.jackson17/eng2002_build.htm Henrik er det ikke dig der har den orange ascona b. Hvor kommer du fra i landet ? Det kunne fedt med lidt nye bekendtskaber. Min omgangskreds er ikke lige til gamle opeler faktisk slet ikke til biler....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 21:12 
stefan skrev:
Lasse Kristensen skrev:
Hej.
I kan læse mere om det her :
http://www.opeltuners.com/rollerlifters.html
Og hvis i bruger søgefunktionen i messageboardet kommer der nok en del frem om dette emne da det har været diskuteret livligt derinde :)


Det er de rullevippere jeg har. Det er egentlig ikke kun de vilde løft jeg er ude efter (selvom det da bliver lidt højere pga. udvekslingen er lidt større især ved løft) men også holdbarhed. Jeg blev træt af de originale arme da de knækkede i ny og næ. Leveringstiden har dog været på ca. 1 år...... De er lidt tungere end de originale vippearme. Jeg kører med en enem H12 knast. Løfteindsatserne osv kan findes her http://homepage.ntlworld.com/david.jackson17/eng2002_build.htm Henrik er det ikke dig der har den orange ascona b. Hvor kommer du fra i landet ? Det kunne fedt med lidt nye bekendtskaber. Min omgangskreds er ikke lige til gamle opeler faktisk slet ikke til biler....



Næ du....jeg er bange for rust!
Nej, spøg til side så er det ikke mig du tænker på.
Jeg kører 240Turbo, og kommer fra Herning.

Jeg undrer mig lidt over hvad du vil gøre ved den øgede vægt på dit ventilarrangement. Har de ikke lidt problemer med for svagt ventilarrangement o forvejen? Du bøffer selvf. stumperne op, men de stiger jo også i vægt, og vægt er jo fjenden nummer et.

Sætter du så kraftigere fjedre i, eller letter du selve ventilen for at kompensere?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2003, 21:29 
Det er mit indlæg ovenover....Glemte at skrive navn på.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team