Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2013, 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2012, 20:31
Indlæg: 112
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
Har lidt problemer med at turboer bliver utæt for olie. har ødelagt 2 stk nu.. men hvorfor??
de får massere af olie, 4,5 bar olietryk ved varm motor.

der er frit fald til olien til bundkaret igen. så de kan også komme af med olien.
har prøvet at tage returrør af turbo mens motoren går i tomgang for at se at der kommer returolie ud, og det gør der.

olietypen der er brugt er Shell rimula 15w40

begge turboer er købt som "nyrenoveret"

de er maks blevet kørt med i 1 time pr stk..... så det begynder da at koste lidt...


nr 1 turbo var en Holset hx60, er utæt for olie ved kompressorhjul

nr 2 turbo var en Holset hx55 , er utæt ved udstødningshjul og kompressorhjul.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 21:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du skal kigge på hvor meget du tilfører, jeg gætter på du drukner din turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 21:47 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
K-FINN skrev:
Du skal kigge på hvor meget du tilfører, jeg gætter på du drukner din turbo.


Ja, der skal en restrictor i.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 21:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2012, 20:31
Indlæg: 112
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
John Sahl skrev:
K-FINN skrev:
Du skal kigge på hvor meget du tilfører, jeg gætter på du drukner din turbo.


Ja, der skal en restrictor i.



hvor får man fat i sådan en??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
steffenpoulsen skrev:
John Sahl skrev:
K-FINN skrev:
Du skal kigge på hvor meget du tilfører, jeg gætter på du drukner din turbo.


Ja, der skal en restrictor i.



hvor får man fat i sådan en??



Den laver du bare selv :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 22:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2012, 20:31
Indlæg: 112
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
Thomas h p skrev:
steffenpoulsen skrev:
John Sahl skrev:
K-FINN skrev:
Du skal kigge på hvor meget du tilfører, jeg gætter på du drukner din turbo.


Ja, der skal en restrictor i.



hvor får man fat i sådan en??



Den laver du bare selv :)


hvordan skal den være lavet sådan en?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 22:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Du kan jo bare lave en flange med et lille hul. Ellers Google efter lidt billeder, der flere måder og lave det på :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2013, 23:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Pas nu på med restriktoren her.

Steffen lader alt det den lader kan trække hvis jeg gætter rigtigt.
Det er ikke sikkert at den faktisk druknes med 4,5bars olietryk, og det samme eller mere ladetryk.

Bliver den ved at være utæt?
Hvad siger tætningen hvis du kigger på den?
Hvad siger aksiallejet? Hvad er sløret?(aksialt)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2013, 08:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2012, 20:31
Indlæg: 112
Geografisk sted: 7361 Ejstrupholm
HenrikGM skrev:
Pas nu på med restriktoren her.

Steffen lader alt det den lader kan trække hvis jeg gætter rigtigt.
Det er ikke sikkert at den faktisk druknes med 4,5bars olietryk, og det samme eller mere ladetryk.

Bliver den ved at være utæt?
Hvad siger tætningen hvis du kigger på den?
Hvad siger aksiallejet? Hvad er sløret?(aksialt)




Ja, og den bliver kun mere utæt jo mere man kør med den.. tætningen ser fin ud,
lejet ser fin ud, der er ingen slør aksialt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2013, 08:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvad med din olie retur er du sikker på den er iorden ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team