Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2012, 19:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal prøve en ide af jeg har.

Jeg har et sæt spjældhuse der bare ligger og kigger på hylden, og en bil der kører MAF-sensor med adaptive brændstofværdier op til +/-15% og tændingsjustering med bankesensor til individuelle tændspoler (1ZZ-FE 1,8 toyota-motor).

Det er næsten som om den ligger lige til højrebenet.
At flytte tomgangsstyring og lignende rundt ville ikke være noget problem, og lave et plenum og føre rør over til maf-sensoren ville heller ikke være noget problem.

Tror i det kan gå?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2012, 20:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det tror jeg fint ville kunne virke.
Min Celica T23 turbo, sugede turbo igennem maf, det er bare vigtigt at rør hvor du montere den i, har NØJAGTIG samme indvendig diameter som den orginale....

Den kan selv give en del mere benzin på orginal styring, og skulle det være for lidt(tvivler jeg på), er der ret effektiv bankestyring på.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2012, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
K-FINN skrev:
Ja det tror jeg fint ville kunne virke.
Min Celica T23 turbo, sugede turbo igennem maf, det er bare vigtigt at rør hvor du montere den i, har NØJAGTIG samme indvendig diameter som den orginale....

Den kan selv give en del mere benzin på orginal styring, og skulle det være for lidt(tvivler jeg på), er der ret effektiv bankestyring på.


Jamen så er det afgjort. Det skal prøves.
Det er ikke sådan du har et topstykke til sådan en, eller en komplet motor uden indsugningsmanifold, hvor du evt kunne tage et billede af indsugningssiden af topstykket, og tage et par mål til mig? Min bil står ved pladesmed og maler de næste par dage, så der går lidt før jeg ser den, og så kunne jeg jo lige så godt være effektiv i værkstedet imens :)

Ud af ren nysgerrighed nu, kørte du noget tilskud i brændstof i form af ekstra dyser, eller hvordan virkede den rent styringsmæssigt?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2012, 16:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kammerat har motor som han er ved og gøre klar til turbo,men er ikke luge ved den.

Jeg kørte med orginal ecu og 4 ekstra dyser som blev styret af verdens første minisquirt.
:tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2012, 14:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
kunne måske godt være bekymret for om acc tilskudet kan følge med? Har en ven der har et sæt 39mm spjælde monteret med oem honda motorstyring (dog omprogrameret) hvor vi ikke har mulighed for at justere acc tilskud, og det er VIRKELIG et problem, specielt under ca 4000 omdrejninger.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2012, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Slavteren skrev:
kunne måske godt være bekymret for om acc tilskudet kan følge med? Har en ven der har et sæt 39mm spjælde monteret med oem honda motorstyring (dog omprogrameret) hvor vi ikke har mulighed for at justere acc tilskud, og det er VIRKELIG et problem, specielt under ca 4000 omdrejninger.


Map eller maf-styring?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2012, 22:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
map, men forskellen skulle vel stadig være den samme.. motoren får meget hurtigere pusten, og inden den når at opdage det kører den magert...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 nov 2012, 01:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Slavteren skrev:
map, men forskellen skulle vel stadig være den samme.. motoren får meget hurtigere pusten, og inden den når at opdage det kører den magert...


Tjaeh. Det kan vel komme an på en prøve :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2012, 17:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
:rock:

det den rigtige indstilling :P

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2012, 17:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Slavteren skrev:
:rock:

det den rigtige indstilling :P


Hehe.
Jeg håber den reagerer ret prompte på maf-sensoren, i så fald skal det nok gå.

K-Finn - heldet ville at der på arbejde idag kom en forbi der skulle have skiftet pakningen i indsugningsmanifolden, så frem med et stykke pap og så lige trykke en skabelon :D Herre fint

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team