Jakobsen skrev:
Det her handler om at få godkendt en 242 efter 1-4 84.
Alle Volvo 240'er fra før 1-4-1984 kan man lege med, 4-6 cyl motor og turbo godkendt og lovligt, det kræver en afgift på små 15.000kr
De eneste krav der er til det er en CO på 4,5% thats all, så frem man har papir fra Volvo der siger karossen er godkendt til 220hk
Kan vi blive enige om det ?
En org 242 turbo er så godt så umulig og finde !
Du må godt tryklade den orginale motor, du kan jo sagtens montere AT kit på en B21A, hvad skulle problemet være ?
Misbrug af attest Tjo det kan vi sige det er. Men hvad er værst fusk syn eller syn og efter syn ombygninger igen igen.
Den Volvo 240 du har vil du også mene den er 100% lovlig, hvis nu den bliver gået igennem korrekt ???
242Turbo hedder jo 24246 i stelnummeret. Mig bekendt er den aldrig solgt udenfor us.
Ja, så finder du bare et AT kit og monterer. Det er ca. ligeså sjældent som den 242Turbo(eftersom folk har skrottet dem, og de dele der er i omløb er fra folk der ikke vidste hvad et komplet kit betød)
Den 240 jeg kører i er 100% lovlig.
Ingen af de 240Turboer jeg har er der pt plader på, derfor hellerikke lovlige at køre i. Den gamle blå 244Turbo var fuldt lovlig, og blev taget ud af drift da den ikke længere kunne synes.
Den jeg bygger på bliver der svaret afgift af, (igen) fordi den vil miste identitet, trods den er født turbo.
Til din 242 har du nogle valgmuligheder.
AT motor hvis du kan finde en.
B230FK incl det hele, samt afgift.
Eller sugetune.
Det var nemt hvis du kunne få den til at blive lidt ældre, men den har nu engang den alder den har.
På intet tidspunkt skal du faktisk bruge 220hk godkendelsen.
Medmindre du sætter en 850 motor i den feks.
Men det er et spændende emne, sig til hvis du finder en god løsning uden fusk.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!