Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2012, 17:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg skal snart kalibrere et sæt dyser til en 525 for en ven. I samme ombæring kunne det være meget spændene, at få et sæt større dysespidser i, da han kører med markant mere ladetryk end normalt, og han render tør for diesel når den virkelig skal arbejde. Bilen er bokstunet, og har fået flyttet forstillerenheden på pumpen en halv milimeter (Lige akkurat så den får en lidt rullende tomgang).

Er der nogle der kan decifrere det originale bosch-nummer, og foreslå næste størrelse op?

Den kører med:
0 434 250 161
dysespidser fra bosch.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2012, 17:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
De er vidst også kendt som
DN0SD300

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2012, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
vis det er diesel i er rendt tør for tror jeg ikke det hjælper meget med støre dyse spidser du ved jo nok hva jeg synes i skal. men kan være der er nogen som er mere vidne om det ind mig ved heller ikke hva dine nu værende dyser kan flove


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2012, 19:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Lars PH skrev:
vis det er diesel i er rendt tør for tror jeg ikke det hjælper meget med støre dyse spidser du ved jo nok hva jeg synes i skal. men kan være der er nogen som er mere vidne om det ind mig ved heller ikke hva dine nu værende dyser kan flove


Jeg må nok sige at jeg er en kende blank på området.
Det er jo bare meget brugt i vw kredse at putte et hak større dysespidser i. Derfor jeg tænkte det kunne gavne den her bmw, nu vi alligevel skulle justere dyserne op

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2012, 20:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Er det en commonrail kværn?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 feb 2012, 06:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
TB206HDI skrev:
Er det en commonrail kværn?

Nej,en elektronisk styret rotor pumpe, meget lig en golf 3tdi

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2012, 12:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
det er vel med forkammer ikk?
dysserne er nok ikke jeres problem men sikkert pumpen istedet ;)
så skal den til en specialist og laves $$$$ :)
feks http://www.dieselmeken.se/index.php men regn med imellem 7.000kr og 10.000kr men så tror jeg også han bliver rigtig rigtig glad for sin tds'er bagefter :rock:

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2012, 15:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Det er vel ikke så dyrt i forhold til at skulle skifte dyse spidser ved ikke hva de koster men 500*6 er også 3000 det er jo også penge. og med en anden pumpe bliver det også en helt anden bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2012, 20:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
"splatter" skrev:
det er vel med forkammer ikk?
dysserne er nok ikke jeres problem men sikkert pumpen istedet ;)
så skal den til en specialist og laves $$$$ :)
feks http://www.dieselmeken.se/index.php men regn med imellem 7.000kr og 10.000kr men så tror jeg også han bliver rigtig rigtig glad for sin tds'er bagefter :rock:


Kender dieselmeken, han plejer at sige når man laver dem der, at man tager en alm pumpe frem for den elektroniske, det kræver en større hovedpine mht kabelføring og ny speederpedal til kabeltræk, tandhjul på pumpen etc.


Lars PH - dysespidser kan fåes til omkring 200kr til de dyser, så det kan jo nemt gå. Det er bare svært at finde nogle, for det er vidst tilsyneladende 2-trins dyser også

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2012, 21:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:54
Indlæg: 105
Geografisk sted: aalborg
ja mener også de parre en alm. 324/524 pumpe med tds pumpen :)

synes jeg har set et sted at orig. dysserne følger med til 350-400hk?

_________________
if you dont like my drift call 1-800-eat shit


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team