Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jan 2011, 19:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hello boys.

Jeg har forlænget benzinslangerne på min gamle gryde, da den blev ombygget fra k-jet til MS.
Problemet er, at de fittings jeg har fået fra Grene ikke dækker banjoen (original) godt nok, så de sveder faktisk halvmeget benzin.

Hvis jeg ska' ha' forlænget 2 banjoer, hvad ville i så gøre?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2011, 20:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
har du en tætning imellem?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 07:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ja. problemet er at pakfladen på fitting er for lille.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 07:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Kan du ikke finde nogle andre fittings der passer bedre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 15:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 17:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
HenrikGM skrev:
Nedstryger, samlerør, to spændebånd, og kvalitetsslange er et alternativ...


Det kan jeg ikke nej, det er sådan en type hård plastslange der er krympet på en banjonippel.

Jeg ville også gerne bare finde en god fitting, men spørgsmålet er hvor jeg skal lede. Jeg tog til grene som er ret stor leverandør indenfor hydraulik, men hans bedste var bare ikke godt nok

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 17:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det sådan en sjov hård plastic slange, der er ca 8mm udvendig.
Sidder også på en toyota nyere T23, og pug.

Hvis ja, så findes det i luft fittings, det er noget der hedder 8/6 fitting..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
K-FINN skrev:
Er det sådan en sjov hård plastic slange, der er ca 8mm udvendig.
Sidder også på en toyota nyere T23, og pug.

Hvis ja, så findes det i luft fittings, det er noget der hedder 8/6 fitting..



Jaeh, det lyder ikke helt urealistisk faktisk - nu du siger det.
På min første bil hvor jeg byggede k-jet, der moslede jeg bare en slange udover og så et spændebånd. I bakspejlet, puha, men det holdte da heldigvis.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 22:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg brugte sådan et t-stykke til min ekstra dysebro på min celica T23 da jeg kørte med turbo, det kørte jeg med i 4 år uden problemmer...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 23:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg ved ikke helt om vi er på samme side, nu du siger t-stykke.

Jeg har en stiv 8mm plastslange, der slutter i et (ud fra hukommelsen) ø12mm (indvendigt) banjoøje.

Derigennem har jeg javet en banjobolt i, som fint slutter tæt mod den side, men på den anden side, altså på fittingen der er presset på min nye stålomspundne benzinslange, der holder den ikke tæt, fordi fittingen er for lille til at dække banjoen ordentligt.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team