Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2008, 13:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Min far har købt en ZX'er, men den vil ikke gå ordenligt i motoren. Den går mest af alt som en dårligt dyset karburator-motor, og halter om at tage gassen.

Har i nogen bud?

VIDEO:
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=19680

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 15:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
tjekket for utætte vaccumslanger? (eller utætheder ved indsugningen i det hele taget)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 15:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Ja, ingen trætte, møre og utætte slanger, ingen umiddelbar susen nogen steder fra heller. Det virker tæt

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 17:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
prøv at tjekke map sensoren og rens indsugnings manifold.


det hjalp på min ven's citroen,
det ville heller ikke noget når man rørte gassen. men nu virker den og der har ikke været noget siden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 17:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
snobbi skrev:
prøv at tjekke map sensoren og rens indsugnings manifold.


det hjalp på min ven's citroen,
det ville heller ikke noget når man rørte gassen. men nu virker den og der har ikke været noget siden.


Map-sensoren, hvor sidder den på en monopoint?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 17:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
ups men ven var med multipoint,,,
for der er ingen map sensor på din...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 18:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
er der diagnosestik på den ?? få den testet hvis der er , det kunne godt lyde som enten kølevandstemperaturføler eller luftmængdemåler hvis der ikke er mapsensor på den


MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 19:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
snobbi skrev:
ups men ven var med multipoint,,,
for der er ingen map sensor på din...

Mente det nok :)

luske skrev:
er der diagnosestik på den ??

Tror jeg, men batteriet har været af en time som vi har fået som råd, for at slette koder.

luske skrev:
det kunne godt lyde som enten kølevandstemperaturføler

Er blevet målt, ligger inden for data kold som varm

luske skrev:
luftmængdemåler
MVH Luske


Har den heller ikke. Så vidt jeg ved om de her motore så går de på 3 oplysninger; Omdrejninger, temperatur på motor og gaspedalens stilling.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 20:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
den har en mapsencor :wink: find en der arbejder på et citroen værksted, de helt gamle elite udlæsere kan tages med og sættes på bilen ude på en lokation..

jeg ville i første omgang checke benzinfilter.. godt nok kører den på lavtryk, 0,8 bar hvis jeg husker rigtig, men det kan sagtens være trykket. næste problem kan være dyssen som også har det med at være dårlig, men det plejer at udmunde i af den slet ikke kan køre med mindre man lige gokker den en lile en med en skruetrækker. hovedrelæet tændspolerne og ødp føleren er også svage punkter, men igen plejer de så slet ikke at kunne køre.

er der nogle komponenter jeg har glemt at nævne? det er jo en fransk bil... :lusket:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2008, 21:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
min gamle zx'er havde samme symptomer. Det var pumpen som kørte på sine sidste dage. Gik tilsidst helt i stykker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team