Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Hey, min nuværende gearkasse(vi snakker ae86) er ved og brække sig, så har en ekstra på lager som trænger til nye lejer, så ringede til toyota og fik en pris på ca 8-9k plus moms for 6 lejer :roll:
Var jeg ikke så frisk på, så skilte jeg kassen af for og se nærmere på de lejer der sidder i. Det er både nachi, koyo og et enkelt nsk leje. Tog lejerne med til den lokale Carl hassing(plejer og have godt med lejer) og de kunne intet gøre. De kunne hverken omsætte nummerene eller bruge mål til noget. Så tænkte om nogle af jer her ved hvor jeg støver sådan nogle lejer op henne? Kan ikke passe jeg skal give så meget ved toyota :wow:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Var det så lejerne der var noget galt med?
Og tandhjul,aksler,etc er ok?

Mål på lejerne, og konstruktion? (nåleleje, rulleleje, kugleleje,etc?)

LEjerne kan nemt være produceret til toyota, hvilket gør at du kun kan købe dem der. Men uden mål er det svært at hjælpe dig, men både FAG og SKF har lejekataloger online, så du kan bare gå "amok".

Evt kan man jo slibe et leje smallere,mindre eller større hvis man kan komme tæt nok på, men spørgsmålet er om du gider gør så meget ud af det. Man kunne forestille sig at lejerne ikke var det eneste der var slidt jo...;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Var det så lejerne der var noget galt med?
Og tandhjul,aksler,etc er ok?

Mål på lejerne, og konstruktion? (nåleleje, rulleleje, kugleleje,etc?)

LEjerne kan nemt være produceret til toyota, hvilket gør at du kun kan købe dem der. Men uden mål er det svært at hjælpe dig, men både FAG og SKF har lejekataloger online, så du kan bare gå "amok".

Evt kan man jo slibe et leje smallere,mindre eller større hvis man kan komme tæt nok på, men spørgsmålet er om du gider gør så meget ud af det. Man kunne forestille sig at lejerne ikke var det eneste der var slidt jo...;-)

Gearkassen fik jeg med bilen da jeg købte den for 2-3 år siden, og makkeren der havde den før var begyndt og renovere, men nåede ikke længere end og rense det hele af og samle den løst sammen. Så kunne forestille mig han har smidt det hele i rense-kar, for der er intet andet end metal i de lejer, og de skiller nærmest af.
Samtlige lejer lyder som et par gamle rulleskøjter der er blevet brugt vinteren over:-) Så ingen tvivl der, resten så rigtig fint ud faktisk. Alle 6 lejer rasler og skraller.
2 af lejerne er med not-ring(ret mig hvis den er gal) Men ved Hassing snakkede de også om toyota godt kunne finde på og få lavet nogle lejer på sindsyge mål så man ikke kan gøre noget.

Ville mene vi snakker rullelejer, men tager lige billeder og mål i morgen!
Ja kan godt være det ender med nogle lejer man selv tilpasser.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ps mener dem ved hassing sagde at det der stod NUP midt i nogle af deres nr betød de var en bestemt slags lejer!?!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Toyota har et klage system hvor man kan indgive en klage over ublu priser. Det gjorde jeg da jeg kørte TE71 Coupe, men det er selvfølgelig også snart 12 år siden. Aner ikk hvordan det er idag.

Titel:
Mester Medlem

Wankel skrev:
Toyota har et klage system hvor man kan indgive en klage over ublu priser. Det gjorde jeg da jeg kørte TE71 Coupe, men det er selvfølgelig også snart 12 år siden. Aner ikk hvordan det er idag.

Arrrrrrrrrrrhhhhhhhhhh TE71, det bringer minder frem, det var min første toyota...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Wankel skrev:

Kunne være fedt, for er jo syge priser for lejer som sikkert bare ligger og glor på lager som de har gjort de sidste 10 år hehe

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Det er ikke en urealsitisk toyota pris. Du får da trods alt noget for pengene.
Jeg har en olieniveauføler i bundkarret. Det er bare en on/off kontakt til en lampe i instrumentbordet. Jeg spurgte toyota om prisen på den...
Jeg håber du sidder ned... 4048kr +moms. Jeg sad ikke ned...
Jeg skulle ikke bruge aktiemarioteten i firmaet, bare en føler.

Titel:
Moderator

Det vil være usædvanligt hvis lejerne bliver så ringe og tænderne er fine.

Lejer er langt bedre produceret end tænderne fra ny, såe...

Lad dig ikke snyde af et leje der rasler når det er tørt. Det gør alle lejer når du vasker al oliefilm ud af dem. Jeg ville være mere interesseret i sliddet på overfladerne end en raslen på et udvasket leje.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Det vil være usædvanligt hvis lejerne bliver så ringe og tænderne er fine.

Lejer er langt bedre produceret end tænderne fra ny, såe...

Lad dig ikke snyde af et leje der rasler når det er tørt. Det gør alle lejer når du vasker al oliefilm ud af dem. Jeg ville være mere interesseret i sliddet på overfladerne end en raslen på et udvasket leje.

Oki, men hvordan lure man så lige fiv overflader og gearhjul for slitage der ikke er synlig med det blotte øje:-)

Mvh Jack

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time