HenrikGM skrev:
Var det så lejerne der var noget galt med?
Og tandhjul,aksler,etc er ok?
Mål på lejerne, og konstruktion? (nåleleje, rulleleje, kugleleje,etc?)
LEjerne kan nemt være produceret til toyota, hvilket gør at du kun kan købe dem der. Men uden mål er det svært at hjælpe dig, men både FAG og SKF har lejekataloger online, så du kan bare gå "amok".
Evt kan man jo slibe et leje smallere,mindre eller større hvis man kan komme tæt nok på, men spørgsmålet er om du gider gør så meget ud af det. Man kunne forestille sig at lejerne ikke var det eneste der var slidt jo...
Gearkassen fik jeg med bilen da jeg købte den for 2-3 år siden, og makkeren der havde den før var begyndt og renovere, men nåede ikke længere end og rense det hele af og samle den løst sammen. Så kunne forestille mig han har smidt det hele i rense-kar, for der er intet andet end metal i de lejer, og de skiller nærmest af.
Samtlige lejer lyder som et par gamle rulleskøjter der er blevet brugt vinteren over:-) Så ingen tvivl der, resten så rigtig fint ud faktisk. Alle 6 lejer rasler og skraller.
2 af lejerne er med not-ring(ret mig hvis den er gal) Men ved Hassing snakkede de også om toyota godt kunne finde på og få lavet nogle lejer på sindsyge mål så man ikke kan gøre noget.
Ville mene vi snakker rullelejer, men tager lige billeder og mål i morgen!
Ja kan godt være det ender med nogle lejer man selv tilpasser.