Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 jan 2008, 21:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?

Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2008, 22:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
Der må være nogle toyotanødder herinde der hurtigt kan svare på det spørgsmål som paratviden?

Google er ikke så hjælpsom på så gammel en japser.


Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..


5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning

men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jan 2008, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Der burde være en hel del info her http://www.cygnusx1.net/Supra/techtips.aspx
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TSRM/MK2/manual.aspx?S=EM&P=48


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2008, 22:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
[Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia -> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine

5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..


5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning

men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den


Ahh, så ved jeg at en 5M motor og en 5M-GE motor har samme boring.....Det forenkler jo sagen noget... :coffee:

Sagen er den at jeg ikke gider bøvle med at lave en cylinderadaptor for at flowteste topstykket, for senere at finde ud af det var den gale diameter... :damn:

Og wideangle, jotak det skal jeg dæleme da lige love for. Ventilerne står sgu næsten 90grader på hinanden, og indsugningsventilen er _noget_ større end udstødningsditto....Ligner en håbløs balance, meen vi får se. Er før blevet snydt af noget der lignede noget det ikke var...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2008, 22:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Nu husker du vel at skrive hvor meget den så flower... :up:
Der sidder jo nogle MEGET nysgerrige rundt omkring og bare læser og læser :reading:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jan 2008, 23:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 2759 cm³ (83,0/ 85,0)

Data kopieret fra toyota data.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2008, 12:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
VAG mekaniker skrev:
Nu husker du vel at skrive hvor meget den så flower... :up:
Der sidder jo nogle MEGET nysgerrige rundt omkring og bare læser og læser :reading:


Ja, imidlertid sat tilbage. varmeapp defekt og det har første prioritet!

Der skal nok komme nogle tal ud. Vil bare ikke offentliggøre nogle so-so halvfærdige oplysninger....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team