ae86 skrev:
[Du skuffer mig Henrik ...
Nu er jeg ikke et omvandrende japser lexikon ... men 2 sek med google og herfra yderlig 2 på wikipedia ->
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_M_engine5M:
... The Bore was up again to 83.1 mm (3.27 inches) in the 2.8 L (2759 cc ..5M-GE
5M tallet står for at det er 5. generation M-motor og - G'et står for at det er et Wideangle head (mere sport og effekt end økonomi aka F på nogle toy motore) E'et står for at det er med indsprøjtning
men snup linket herover og bliv lidt klogere... med yderligere en 5-10 min på nettet kan du med garenti finde masser af info på den
Ahh, så ved jeg at en 5M motor og en 5M-GE motor har samme boring.....Det forenkler jo sagen noget...
Sagen er den at jeg ikke gider bøvle med at lave en cylinderadaptor for at flowteste topstykket, for senere at finde ud af det var den gale diameter...
Og wideangle, jotak det skal jeg dæleme da lige love for. Ventilerne står sgu næsten 90grader på hinanden, og indsugningsventilen er _noget_ større end udstødningsditto....Ligner en håbløs balance, meen vi får se. Er før blevet snydt af noget der lignede noget det ikke var...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!