Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2007, 19:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hej Alle

Nå jeg skal til at samle min 16v 1.8 PL motor, den er blevet boret op til 83mm og har fået en krumtap fra en 2.0L G3 motor. men nu har jeg et problem, stemplerne går på stempel smørreniplerne, hvad hulen gør man ved det? må jeg slibe af de to stempel skørter så de ikke går ned og rammer? eller kan man få andre smørrenipler? gode råd modtages med kyshånd, er lidt trist..

Her er billeder så i kan se hvad jeg mener, bolten til smøreniplen er ikke monteret for at i kan se hvor meget stemplet mangler for at kunne løbe frit..

http://starchild.dk/problem1.jpg
http://starchild.dk/problem2.jpg
http://starchild.dk/problem3.jpg

Mvh
Morten


Senest rettet af Juel 14 jun 2007, 20:10, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 19:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Kan ikke se billederne :cry:

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 19:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Uden at have set billederne, så kan du nok godt slippe afsted med at fjerne lidt at stempelskørtet. Pas på at kanter/rejfninger m.v. fortsat er som resten af skørtet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2007, 20:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
sorry, her er de:

http://starchild.dk/problem1.jpg
http://starchild.dk/problem2.jpg
http://starchild.dk/problem3.jpg

må man bare tage af skørterne, ?? kommer stemplet ikke i ubalance??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 06:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ?

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 07:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Shelby 500 skrev:
ville ikke slibe i de stempler uden det er sidste udvej - kan de "nipler" ikke slibes ?


Jow det kan man godt, men det vil ikke hjælpe noget, fordi man kan ikke slibe dem så stemplet kan komme forbi.. :cry:

Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 08:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 08:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Runesm skrev:
Kan man ikke lave et mellemstykke til smøredysen og så flytte den lidt ud?

nej fordi så kan pejlestængerne ikke rotere :damn: der skal i forvejen tages 2mm af den lille bolts top.. :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 13:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne.
Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op.
Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv.

Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet.
En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede.
Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse ;-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2007, 13:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Wildert skrev:
Ja du er kommet så langt ud at det er et problem. Jeg kan ikke se andet end at slibe lidt i stemplerne.
Men som Henrik nævner så sørg for at få fjernet alle ridser og revner - også der hvor stemplet IKKE kører mod cylinderen. Allerbedst hvis du polerer op.
Så minimerer du risikoen for problemer med kærvvirkning osv.

Du er jo gået ret langt op i diameter, og bruger så en langslaget krumtap i en af de lave blokke - det er lidt bøvlet.
En 2.0-blok (evt. bare den lave 9A/ACE/6A) ville nok have været smartere da den er født med 82,5 mm. boring. Men alt det ved du sikkert allerede.
Ellers har jeg en ACE-blok hvis det har interesse ;-).

Hej Brian

Jeg har snakket med Jesper fra vores cylinderservice, han siger at det er ligemeget, jeg kan bare slibe af, det gør ingen forskel.. :D SÅ de bliver bare slebet til. Han sagde endda at jeg ikke behøvede at slibe i den anden side for at få ligevægt, det var ligemeget.. SÅ jeg sliber dem ned..

Hehe og ja jeg ved godt de andre blokke ville være nemmere at bruge, men den blok her har side fordele.. den er ikke så høj, den vejer mindre, og der står 1.8 på den 8)
derfor har jeg valgt at bore op istedet for at bare tage en 2.0blok, fordi sådan en havde jeg skam på lager :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team