Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2007, 13:52 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Hej allesammen.

Jeg har nu længe bokset med et problem på min Nissan 200SX S13 fra 1989.

Da jeg købte den, kørte den meget underligt ved fuld gas, den hoppede i det, og virkede mest af alt somom den ikke fik nok benzin.

I håbet om at udbedre problemet købte jeg en ND stage 1 chip.

Den har jeg nu monteret, og den har stadig det samme problem, nemlig at den hakker ved fuld pedal.

Mit spørgsmål til jer er så, hvad der dog kan være galt med min bil?

Håber nogen kan hjælpe.

Til jeres information, så har jeg følgende på af motor mods:
- FMIC
- Åbent filter
- BOV

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 14:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Prøv at rense din luftmassemåler med noget bremseskiverens. Kan være tråden inde i er meget beskidt. Hvis du kører med åbent olieholdigt luftfilter kan det ødelægge måleren.


Men rør ikke ved tråden

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 16:25 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Staalanden skrev:
Prøv at rense din luftmassemåler med noget bremseskiverens. Kan være tråden inde i er meget beskidt. Hvis du kører med åbent olieholdigt luftfilter kan det ødelægge måleren.


Men rør ikke ved tråden


Okay tak, det vil jeg prøve.

Hvad med tændrør og benzinfilter???

Dengang jeg fik skiftet turbopakning, var lambda sonden helt hvid, altså meget mager kørsel.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 17:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Prøv det stålanden skriver, men en beskidt varmetråd plejer også at give dårlig tomgang

har du haft et tændrør ude, ser de pæne ud??

dårlige tændspoler kan også have svært ved at få gnisten til at springe når ladetrykket går op

hvad med gasspjældspotmeteret?? har du pillet ved det?? der må være et par nissianiere der ved hvordan man laver en grund indstilling på sådanne en

hvad med ladetryk, køre du med std. eller har du pillet lidt :wink: ??

der er nogle biler der har en failsafe (det kan sågar skifte med motorstyrings årgangene fra den samme bil model) hvor man har indbygget en sikring mod at motoren går istykker hvis slangen til wastegaten pludselig :? :grin: ryger af og den kommer til at lade hvad den kan indtil trykket i udstødningen af sig selv åbner wastegaten og regulere sig selv (hvilken ikke er nogen hjælp man kan bruge til noget) eller motoren står af (nok det mest sandsynelige), her vil boxen ikke lege mere hvis den ser over et preset boost level :ha:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 18:14 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
ae86 skrev:
Prøv det stålanden skriver, men en beskidt varmetråd plejer også at give dårlig tomgang

har du haft et tændrør ude, ser de pæne ud??

dårlige tændspoler kan også have svært ved at få gnisten til at springe når ladetrykket går op

hvad med gasspjældspotmeteret?? har du pillet ved det?? der må være et par nissianiere der ved hvordan man laver en grund indstilling på sådanne en

hvad med ladetryk, køre du med std. eller har du pillet lidt :wink: ??

der er nogle biler der har en failsafe (det kan sågar skifte med motorstyrings årgangene fra den samme bil model) hvor man har indbygget en sikring mod at motoren går istykker hvis slangen til wastegaten pludselig :? :grin: ryger af og den kommer til at lade hvad den kan indtil trykket i udstødningen af sig selv åbner wastegaten og regulere sig selv (hvilken ikke er nogen hjælp man kan bruge til noget) eller motoren står af (nok det mest sandsynelige), her vil boxen ikke lege mere hvis den ser over et preset boost level :ha:


Puuha, en ordentlig omgang :) Om et lille kvarters tid går jeg ud og tjekker tændrørene, benzinfilteret og får renset luftmassemåleren.

Har ikke pillet ved potmeteret, og den køre 0.8 i tryk (0.65) standard, men det er ikke justeret manuelt, det er sket pga. FMIC og åbent filter.

Jeg er ikke stolt af at sige det, men den køre med Thansen filter, har ikke fået det skiftet siden jeg købte bilen. Hvilket er en lille måneds tid siden. Men hvis i siger min luftmasse måler kan være beskidt, kan jeg måske godt forstå hvorfor :)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Ja der er også mulighed for at en tændspole er dårlig. Det er set før. Du kan bruge dem fra Sunny N13 GTI da det er samme spoler. Både på 1,6 og 1,8. Det kan også være tændingsmondulet der driller. Er desværre ikke helt billigt.

Men prøv massemåleren som det første :)

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2007, 20:34 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Staalanden skrev:
Ja der er også mulighed for at en tændspole er dårlig. Det er set før. Du kan bruge dem fra Sunny N13 GTI da det er samme spoler. Både på 1,6 og 1,8. Det kan også være tændingsmondulet der driller. Er desværre ikke helt billigt.

Men prøv massemåleren som det første :)


Nu har jeg været i garagen her til aften, og fik taget tændrørene op... De ser umiddelbart fine ud syntes jeg. Luftmassemåleren fik jeg også renset, den så også nydelig ud.

Jeg tog en prøvetur bagefter, dog uden nogen ændring. Jeg fik et tip af min nabo, som er mekaniker. Han sagde jeg skulle prøve at lade den sej-trække i f.eks. 4. eller 5. gear, for at se om det var tændrørene der var i stykker.

Det gjorde jeg så, og det viser sig at den sejtrækker fint, det er så snart at motoren kommer op og lader omkring de 0.8 bar, at den begynder at hakke.

Imorgen regner jeg med at tage ned og få målt benzintrykket, for at se om det kunne være der den er gal.

Men er snart ved at løbe tør for idéer, håber nogen kan hjælpe!


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Tændrør
Nissan 021.jpg
Nissan 021.jpg [ 227.51 KiB | Vist 2795 gange ]
Filkommentar: Luftmassemåler
Nissan 006.jpg
Nissan 006.jpg [ 161.14 KiB | Vist 2786 gange ]

_________________
Billede
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 06:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Husk at måle trykket under belastning, dvs der hvor motoren hakker.
Hvis trykket er ok, så prøv at formindske gnistgabet med 0,2 mm.
Hvis det hjælper, og andre biler kan køre med samme tryk.
Så er det nok spole eller tændingsforstærker den er gal med.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 12:28 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Morten VJ skrev:
Husk at måle trykket under belastning, dvs der hvor motoren hakker.
Hvis trykket er ok, så prøv at formindske gnistgabet med 0,2 mm.
Hvis det hjælper, og andre biler kan køre med samme tryk.
Så er det nok spole eller tændingsforstærker den er gal med.

MVH

Morten


Tak, det skal jeg huske.

Jeg regner med at smide 4 nye tændrør i den, og et nyt benzinfilter.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2007, 15:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg havde nøjagtigt samme problem med min potte i sidste uge. Den kørte fint ved fuldlast fra 0 til 0,5-6 bar og op til og inkl. ved fuldt ladetryk (0,8 bar) hakkede den sporadisk i det.

Jeg skiftede tændrør og vupti..... problem løst.

De gamle tændrør var 2 mdr. gamle.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team