Ford V6 - Hvilken oktan/tænding?
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Ford V6 - Hvilken oktan/tænding?
Undskyld den forvirrende overskrift. Men har et problem med vinterbilen, en ældre Granada 2.3 V6 fra 84. Jeg ved det ikke, men tror bilen er skabt til at køre på 98, for når den kører på 95 tændingsbanker den. Men "gider" ikke hælde 98 på svinet, så burde man ikke kunne justere sig ud af det ved stille tændingen lidt tilbage? Og hvor meget kan det ca. anbefales? Data er 9 grader før top, v. 900omdr, u. vakuum...
Selvom det bare er en gammel smatkasse må den jo godt gå ordentligt..
Selvom det bare er en gammel smatkasse må den jo godt gå ordentligt..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
JEG TROR DET ER EN AF DE BILER JEG VILLE PRØVE DEN GAMLE DANSK VANDS KUR ..- TROR DET ER SLAGGER I KAMMERET.
TRÆK MOTOREN OP I HØJ TOMGANG OG FORSTØV DANSK VANDEN NED I INDSUGNINGEN PÅ BILEN.
DER ER NOGEN DER SNAKKER OM MOTORHAVERI VED DET -JEG TROR DET ER NOGEN DER HÆLDER DEN I ISTEDET FOR AT FORSTØVE.
TRÆK MOTOREN OP I HØJ TOMGANG OG FORSTØV DANSK VANDEN NED I INDSUGNINGEN PÅ BILEN.
DER ER NOGEN DER SNAKKER OM MOTORHAVERI VED DET -JEG TROR DET ER NOGEN DER HÆLDER DEN I ISTEDET FOR AT FORSTØVE.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Okay, kan man ikke også få noget bell-add til at hælde i tanken f.eks? som også skulle kunne rense lidt? Jeg har også prøvet at ændre en del på tændingstidspunktet, og den bliver bare ved med det banken (på 95).. hældte så noget 98 på, og så hjalp det så lidt. Men vil lige forsøge med noget "rens" til forbrændingskamrene.
Men ellers så skulle sådan en gammel ford kunne køre på 95 uden problemer?
Men ellers så skulle sådan en gammel ford kunne køre på 95 uden problemer?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
det er jeg overbevist om men ved ikke noget om de motorer
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Fandt lige ud af at der sad de helt forkerte tændrør i den, noget NGK med de helt forkerte tal.. Har aldrig før set tændrør der var lukket til i så meget lort. Der kommer 6 nye originale fra Ford i morgen, så de ryger lige i. Det siges at de gamle ford motorer faktisk kun kan køre på de originale rør, for ellers soder de til osv..
Og mht. tænding, der har jeg haft slagen afmontert. Havde først en lille mistanke om at det er vakuum dåsen der er feset af, så den bliver lige checket nu her. Men prøver dog lige med de nye tændrør først..
Og mht. tænding, der har jeg haft slagen afmontert. Havde først en lille mistanke om at det er vakuum dåsen der er feset af, så den bliver lige checket nu her. Men prøver dog lige med de nye tændrør først..
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs