Tror ikke problemet ligger i en justering af karburatoren hvis bilen har 21 hk for lidt
.
Du kan KUN justere blandingen i tomgang på luftskruen og IKKE ved dellast, acceleration og fuldlast. Det er dyserne som bestemmer blandingen.
Start med at tjekke tændingen:
Kontakt afstand : 0,35 - 0,45 mm.
Tændingstidspunkt 5-7 grader før top med vacuumslange mont. ved 750 omdr/min.
Hvis du er sikker på det er noget med benzinblandingen så prøv at skille karburatoren ad og rens den.
Eller blæs FORSIGTIGT med trykluft i alle synlige dyser og kanaler...
Tjek om accelerationspumpen sprøjter benzin ind oven i karb. når du vipper gasspjældet helt.
For at grundjustere blandingen skrues blandingskruen (den store skrue tæt ved accelerationspumpen) helt i bund derefter halvanden til 2 gange ud. (Men det er kun blandingen i tomgang som justeres her)
CO i tomgang skal max være 1,5% (Lovkrav)
Held og lykke
Mvh. Bay