Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 nov 2006, 21:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Er der nogle kloge folk der ved hvor man indstiller karburatoren på en Lada 1500 fra 92 med Kat..
Der er en lille finger skrue som justere tomgangen, og så er der en større fingerskrue, som ikke rigtig ændre noget.

Håber der er en som kan hjælpe, da jeg ikke kan finde noget på Tolerancedata..

Problemet er at den hugger når den får gas og så har den lige 21 hk for lidt.. :roll:
Rullede den i Mandags.(rullefelt til dem som var tvivl)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2006, 23:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Tror ikke problemet ligger i en justering af karburatoren hvis bilen har 21 hk for lidt :shock: .
Du kan KUN justere blandingen i tomgang på luftskruen og IKKE ved dellast, acceleration og fuldlast. Det er dyserne som bestemmer blandingen.

Start med at tjekke tændingen:

Kontakt afstand : 0,35 - 0,45 mm.
Tændingstidspunkt 5-7 grader før top med vacuumslange mont. ved 750 omdr/min.

Hvis du er sikker på det er noget med benzinblandingen så prøv at skille karburatoren ad og rens den.
Eller blæs FORSIGTIGT med trykluft i alle synlige dyser og kanaler...

Tjek om accelerationspumpen sprøjter benzin ind oven i karb. når du vipper gasspjældet helt.

For at grundjustere blandingen skrues blandingskruen (den store skrue tæt ved accelerationspumpen) helt i bund derefter halvanden til 2 gange ud. (Men det er kun blandingen i tomgang som justeres her)

CO i tomgang skal max være 1,5% (Lovkrav)

Held og lykke

Mvh. Bay


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2006, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ring lige til mig.. er lettere øvet på det område ;)

25368743..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Grydesvamp ---> har ikke lige fået ringet til dig :roll:


Bay ---> Har indstillet tændingen, men tolerancedata skriver dog at det skal stå 5-7 grader uden vakuumslange..
Min er af den "nye" model uden platiner, så der kan jeg ikke gøre noget..
Den har fået 4 nye tændrør.
Den er med katalysator, hvis det skulle ændre noget
Nu trækker den bedre, men den står og "prutter" i tomgang..
Den der blandingsskrue kan jeg sgu ikke finde..
I har vel ikke en billede af det?

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2006, 20:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005, 19:17
Indlæg: 152
Geografisk sted: Rødkærsbro
Hej!

Hermed et billede af karburatoren og juster skruerne 8)


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Skrue A er tomgangsskruen
Skrue B er blandingsskruen

karbunade.jpg
karbunade.jpg [ 30.51 KiB | Vist 2442 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 dec 2006, 21:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Lækkert, så må jeg se om det også ser sådan ud på min..
men det regner jeg da stærkt med :lol:

Mange tak for hjælpen

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 19:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
ja, kiggede lige hurtigt på karburatoren i dag, og acc. pumpen sidder ikke som på billedet..
Den sidder i højre side, dvs. samme side som højre forskærm..
Og hvis man kigger ind på karburatoren fra hørje side, så sidder acc. pumpen til venstre på karburatoren..

Hvis i ikke forstår, så tager jeg lige et billede..

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 23:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det billede er set fra pasagerser siden og skruer og acc pumpe skulle gerne vende ud mod dig..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 23:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Sidder alle vacum slangerne rigtig, det er ret vigtig !

Der sidder også solonider "elektroventiler" på de karburatore, disse er der ofte bøvl med, og så køre sådan en kværn ikke så godt.

Prøv at kontrollere den, ofte skal man bare lige tage den ud og give den lidt motion, så virker den igen :wink:

Hilsen fra en ex Lada mekker, der er glad for han ikke slås med de kampvogne mere :lee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006, 23:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Det er nummer 10 på det vedhæftede billede jeg tænker på :wink:


Vedhæftede filer:
karb2108_195.jpg
karb2108_195.jpg [ 58.38 KiB | Vist 2435 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team