Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 aug 2006, 15:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Har en turbo med dette nummer- som er hentet direkte fra PP :arrow:

Ford Thunderbird -85 140CID na 466944-1 Garrett TB0355

Kan der være en i dette land som kan fortælle mig hvor meget den kan levere af luft.??eller ca hvor mange hk?

Har undersøgt med google og der kan jeg se at der er en 140kubik tommer ( ca 2.3liter) maskine med turbo men det er så også det...

Hvis alt går efter planerne så skulle den monteres på en maskine på ca 1.9liter - spørgsmålet er : er det helt skudt ved siden af?

Den skal ikke bruges til at komme på skamlen ved et DHB træf - men til en "lidt" hurtigere gammel tysk baghjulstrækker ..... :?

_________________
v/h Peter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 aug 2006, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvis du kan skaffe målene på turbine hus og kompressor huset så er du nået noget længere...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 06:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
indsug i kompressor er målt til 42mm.
I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.

Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... :roll:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 08:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvis du tager kompressor huset og turbine huset af så kan du måler trimmet.

Komp.
Du skal først måle komp. hjulet yderst, altså længst ud mod indsugningen,(in)
der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (ex)

Så er det bare trim = ((in'2):(ex'2))´*100

Turbine
Du skal først måle turbine hjulet yderst, altså længst ud mod udstødningen (ex)
der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (in)

Samme formel som før trim = ((in'2):(ex'2))*100

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 08:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
vag mekaniker skrev:
indsug i kompressor er målt til 42mm.
I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.

Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... :roll:


Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte.

Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der.

Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 11:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Mads B 405 2.0 skrev:
Hvis du tager kompressor huset og turbine huset af så kan du måler trimmet.

Komp.
Du skal først måle komp. hjulet yderst, altså længst ud mod indsugningen,(in)
der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (ex)

Så er det bare trim = ((in'2):(ex'2))´*100

Turbine
Du skal først måle turbine hjulet yderst, altså længst ud mod udstødningen (ex)
der efter så tæt på "bagpladen" som muligt (in)

Samme formel som før trim = ((in'2):(ex'2))*100


ok
de tal jeg så for - hvad siger de mig??

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 11:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Havneren skrev:
vag mekaniker skrev:
indsug i kompressor er målt til 42mm.
I turbinehuset står der >>36<< ved indløb.

Tror den er stor nok til min - har lige målt en turbo fra en vag 1.8T, den måler 38mm i kompressorhuset, og den skulle være god for 180 - 190 hk, sååå .......... :roll:


Det er standeart mål på en helt almindelig T3 turbo det der. Jeg kan næsten forestille mig at den så også har et WG hus som du kan bolte af med 5 bolte.

Sådan en turbo kan levere fra 220hk til 250hk. Størrelse mæssigt er det samme turbo som jeg kørte med tidligere og havde ca. 230hk. Den gang vurderede jeg det til at være sket der.

tak for hjælpen gutter 8)

Størrelse mæssigt er den helt fin til din 1,9 motor. Man kan dog sige at hvis målet kun var de 160hk var du nok bedre tjent med 1,8T turboen.

V/h Chr


jeps; den er med de 5 bolte.

ang den turbo fra 1.8T - den er ikke noget værd - den skal ivertifald reppes, for der er herre meget slør i den, så det bliver nok den "store" jeg skruer på. Så må jeg leve med at den kan komme til at lave lidt flere hk :wink:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 aug 2006, 13:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
de giver dig trimmet på turbo og du kan derfor finde det rigitige kompressor map og regne dig frem til hvor meget luft den kan levere(= hk)
samt se om den har for lille udstødnings trim og derfor begrænser motoren ved høje omdr.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2006, 06:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
ok lige lidt data
komp:
(60*60) / (40*40)*100=38,8

turbine:
(48*48) / (60*60)*100=64

Så er det at jeg lige mangler en formel som jeg kan sætte disse tal ind i, og som så kan fortælle mig om hvor meget og hvor lidt denne mølle kan give / bremse :wow:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 aug 2006, 06:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
hvorfor delen kommer solbrillekaj der hvor der skal stå >>8<<

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team