nibdk skrev:
Det er ikke sikkert det er noget problem.
Jeg havde tilsvarende revner på to cylindre på min 240 Turbo, da jeg engang havde det afmonteret.
Jeg husker at Frederikssund Bremseservice ikke var synderligt nervøse ved det og blot foreslog at få det trykprøvet. Det viste sig tæt nok.
Jeg tog det så også med til Peter Banan som dengang havde Unilock lige ved siden af, han mente ikke det var nødvendigt at svejse, da det vist forekom ofte. Jeg fik det heller ikke svejst og kørte da i over et år bagefter uden problemer.
Peter Banan findes nok stadig, jeg har i hvert fald besøgt ham efterfølgende på hans nye adresse på Vinkelvej i Frederikssund for et par år siden. Han kan i givet fald lave det.
Man kan også sige, hvad kan man risikere der sker, hvis man ikke laver det?
Niels
I bedste fald bliver den bare utæt, bilen kommer til at stå stille en lille uge. Og Jeg skal bruge ca 8 timer af min fritid.
Worstcase den bliver ikke utæt, men udvider sig så meget at ventilsædet slipper grebet i topstykket. og bukker-knækker en ventil.
Og sender motor og topstykke direkte til jernhandleren.
Så det er ikke en option.
Enten bliver det lavet, ellers kommer det ikke på.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html