Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Mere styr på Power page.

Da Jacob M kom til Blev der lavet en del om på opbygningen af forummet.
For at lave det bedre, og ud fra ønsket om at få flere brugere af formet

Jeg syntes at nu er det på tide at luge ud i div. indlæg, der er totalt uvedkommende for tråden.
Feks. En der prøver at sælge en del for xx kr., og bliver under budt af en anden der sælger samme del for x kr.
Unødvendige salgs indlæg i tråde, der intet med emnet har at gøre. Osv.

Dette vil kræve 2 ting.

Helt klare retningslinier for hvad man kan skrive, og hvorfor.
Dette for ikke at der skal komme nogen diskussion bagefter, om hvorvidt det er rigtigt eller forkert.

Flere og mere aktive redaktører. Således at der kan holdes bedre justits med de forskellige indlæg
Og arbejdsbyrden ikke bliver for stor for den enkelte.

Jeg er selv begyndt i det små da jeg i sin tid fik en redaktør værdighed for at kunne luge ud i
Min historie om Megasquirt.
Det har jeg så gjort og modtaget positiv og negativ respons på dette.
Jeg vil fortsætte med at luge ud i min egen tråd med hård hånd i fremtiden.

Men jeg ønsker en lidt bedre styring af hvad der bliver skrevet for at holde tråden til det oprindelige emne

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Selvjustits er en god ting.

Jeg er enig med Morten i at forummet nok skal holdes lidt mere rent end det er idag.

Feks er det IMO bandlyst at underbyde i en anden mands annonce. Har man noget man vil sælge, så opret din _egen_ annonce, og lad være med at hijacke en anden mands tråd.

Vil peter sælge en turbo, så opretter han en salgsannonce, og skriver en priside på, og så kan folk jo byde eller lade være. Har man spørgsmål til turboen, så spørger man. Har ole en turbo magen til som han tilfældigvist vil sælge til ½pris af hvad peter lægger ud med, så opretter ole _sin egen tråd_. Det er aldeles uacceptabelt at ole direkte ødelægger peters salg alene fordi ole ikke selv gider lave en annonce.
Kender man et sted man kan købe produktet til halv pris af nyt, eller lign. så kan man linke det, eller fortælle det under diverse.

Ligeledes med købsannoncer.
Hans sætter en annonce i; jeg vil købe en turbo. Jens svarer; sådan en har jeg, den kan du få for 1000dkr, hvorefter kaj, otto, og niels begynder at byde turboen op i pris fordi de egentligt godt kunne bruge den turbo. Bare ærgeligt; Sæt en købsannonce op hvis du skal bruge en turbo.
Lad være med at ødelægge en anden mands annonce, blot fordi du ikke selv gad oprette en!. Nul hijacking!

køb/salg tråde er imo ganske hellige, og tilhører alene opretteren.

Ligeledes skal alle tråde holdes "on-topic". Nul hijacking!
Nul snakken-ud-på-sidespor. Hold jer til emnet, eller opret en ny tråd et passende sted.

Generelt mener jeg at PowerPage kunne få meget gavn af en omhyggelig moderering. Jeg opfordrer her ikke til et diktatur, men derimod til at der findes en lille håndfuld personer der frekventerer forummet tit, og som har tiden og overskuddet til at holde lidt hånd i hanke med det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
----> Henrik og Morten

Helt i iorden holdninger, dem kan jeg godt forholde mig til :wink:

MEN man ser tit (ikke så tit herinde men andre forums) at folk sætter noget til salg til voldsom overpris.. Dette syntes jeg godt andre bruger må kommentere, så "nye" uerfaren "hjemmetunere" ikke bliver taget bagi.. Selfølgelig skal man ikke kommentere prisen hvis den vare man sammenligner pris med er fra et firma i USA eller lign.

Man vil heller aldrig kunne holde "sporet" 100% i en tråd, da folk altid vil spørge om emnet passer på deres bil, og hvor mange hk den vil få, og om de kan få hjælp til montering osv.

Man kunne evt. lave det sådan, at den der har oprettet tråden, selv kan rette klippe og klistre i sin tråd???? Det ville være smart + det ikke behøver at være en admin eller hvad det nu hedder, der evig og altid skal have skyld for at være "the bad guy"

Titel:
Moderator

Well, det er netop pointen at vi skal forholde os til det. Derfor er indlægget jo skrevet ;-)

Citat:
MEN man ser tit (ikke så tit herinde men andre forums) at folk sætter noget til salg til voldsom overpris.. Dette syntes jeg godt andre bruger må kommentere, så "nye" uerfaren "hjemmetunere" ikke bliver taget bagi.. Selfølgelig skal man ikke kommentere prisen hvis den vare man sammenligner pris med er fra et firma i USA eller lign.

Jeg respekterer din omsorg for disse mennesker, men, du _kan_ikke_ redde dem fra at blive snydt hvis de overhovedet intet gør for at finde ud af om prisen er rimelig. Bliver de ikke tørret her, så går de et andet sted hen og bliver tørret. Jeg synes ikke problemet er så stort med voldsomme overpriser.....Er der en kunde til stumpen, så er der en handel, er der ikke, så er der jo ikke nogen handel.

Mener sagtens man kan forsvare at "banne" al kritik af priser i køb/salg, og især "jeg har da lige købt en til ½ af den pris" bemærkninger. Er folk voksne nok til at tune bilen, så er de sgu også voksne nok til at afgøre om de vil betale x kroner for at få en vare eller ej. Man kan ikke gå og holde halen oppe på alle de perlegrusmekanikere der kan popnitte en turbo på en motor.

Citat:
Man vil heller aldrig kunne holde "sporet" 100% i en tråd, da folk altid vil spørge om emnet passer på deres bil, og hvor mange hk den vil få, og om de kan få hjælp til montering osv.

Folk er typiskt godt selv klar over det når de trækker en tråd totalt off-topic. Der findes skrækeksempler imellem indlæggende, hvor forfatteren,trods 30indlæg endnu ikke har set skyggen af svar på spørgsmålet, men også de små afstikkere, som feks når feks en tråd ligepludseligt skifter overskrift, og der optræder en salgsannonce midt i det hele. Det er med til at forurene forummet mere end godt er IMO.

Citat:
Man kunne evt. lave det sådan, at den der har oprettet tråden, selv kan rette klippe og klistre i sin tråd???? Det ville være smart + det ikke behøver at være en admin eller hvad det nu hedder, der evig og altid skal have skyld for at være "the bad guy"

Det er ikke ubetinget en god ide at lade flere hundrede folk redigere som de lyster i indlæggene. Man kan nu selv rette i sine egne indlæg, og det skal vi nok lade det blive ved.

Administratorer skal bare respekteres. Træffer de en beslutning, så er den truffet, end of story. Evt. anke eller lign, kan tages op off-line. Jeg tror ikke en moderator vil blive skældt voldsomt ud, såfremt vedkommende ellers opfører sig nogenlunde ansvarligt.
Der findes en del af disse forums der er hårdt modereret, og et nært eksempel er TurboPerformanceClub, hvor indlæg der er fejlplaceret konsekvent bliver flyttet, folk der svindler med ting(glemmer at sende varen) konsekvent bliver politianmeldt, osv. Forummet er faktisk meget rent, og er til sammenligning med powerpage en regulær mastodont. Mener bestemt at en moderering kunne gavne powerpage på sigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
58 visninger og kun 2 der har en mening om emnet, den ene enda 2 gange.
Kom nu i gang for faen!!!
I må sku da have en mening om emnet.

godt skidt ved ikke
enig uenig flygter med det samme.
Alt har interesse da det er ment som et oplæg til at gøre dette forum bedre
Og jeg skal lige nævne at det har intet med den bestående redaktøres officielle politik at gøre, det er kun ment som et forslag til at gøre forummet bedre.
Indlægget er kun blevet til da jeg følte mig pisset på, og havde muligheden for at ændre det.
Og jeg kan umulig være den første der har følt såddan.
Uden at være i stand til at kunne gøre noget ved det.

Det sidste jeg ønsker er selfølgelig en politi stat, men hvis trådens skaber er med på at den flytter sig ud over det oprindelige spørgsmål så er det helt ok, se feks. denne.
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=11532
Et helt klart eksempel på at tråden er tabt, men med skaberens billigelse. så en såddan burde ikke cencureres efter min mening, men jeg er jo også trådens skaber i dette tilfælde.

Det jeg efterlyser er.
er det godt eller skidt med en agressiv cencur, for det er jo det vi taler om her.
Ikke i en negativ betydning men posetiv, således at div tråde ikke bliver fyldt op med en masse meningsløst sludder, eller agressive salgsfremstød.
At Henrik har sine meninger, og argumentere meget godt for dem er vel ingen hemlighed :wink:
Men bare forde manden er født med et tastatur for enden af fingerne, så er det jo ikke ensbetydende med at han har ret.
Kom nu ud af busken alle i sofavælgere, og sæt jeres præg på forummet,
Eller ti for evigt og lade den anerki der har rådet hidtil på forummet blive ved.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Admin
Admin

Morten VJ skrev:
Det jeg efterlyser er.
er det godt eller skidt med en agressiv cencur, for det er jo det vi taler om her.
Ikke i en negativ betydning men posetiv, således at div tråde ikke bliver fyldt op med en masse meningsløst sludder, eller agressive salgsfremstød.
At Henrik har sine meninger, og argumentere meget godt for dem er vel ingen hemlighed :wink:
Men bare forde manden er født med et tastatur for enden af fingerne, så er det jo ikke ensbetydende med at han har ret.
Kom nu ud af busken alle i sofavælgere, og sæt jeres præg på forummet,
Eller ti for evigt og lade den anerki der har rådet hidtil på forummet blive ved.

MVH

Morten

Jeg syntes faktisk tonen generel er god på pp og det er meget sjældent jeg har tænkt over at tråden er løbet af sporet eller tonen har været nedladende. Men at tråden løber af sporet kan nok ikke undgåes en gang i mellem.
Jeg mener man skal passe på med en for stram censur, da det kan skabe forvirring og irritation. Men omvendt er det en balancegang - hhvis forfatteren i en tråd er utilfreds og tråden fortsat ødelægges skal der skrides ind. Og det værste er nedladende svar. Der findes ingen dumme spørgsmål!

Jeg mener umiddelbart ikke der er behov for en strammere censur på pp.
Men et par sticky retningslinier kunne evt. være en ide.

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Citat:

Den ide synes jeg lyder god :-) ..... så kan man selv fjerne evt. ting som er tråden udvedkommende.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Meget fornuftig tråd, kan godt følge alle sider af sagen... Er enig med ovenstående om, at det ikke skal være en politi-stat, da der efter min mening hurtigt kan blive modereret for meget i indlæggene... Syntes egentligt man burde opfordre til selvjustits, og så have mulighed for at opfordre moderatoren til at ændre i et indlæg. Dette kan gøres via PM til moderatoren...

Syntes ikke der er nogen enkel løsning sådan lige, men ovenstående kan ses som et forslag...
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hmm, apropos off-topic guys :)
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... c&start=15
Syntes også denne skifter retning... Det er rigtig interessant læsning, men er vel også en slags off-topic, omend det ikke er hi-jacking, da det selv er MortenVJ der starter den... Lige præcist denne tråd er hvad jeg syntes er godt ved forummet, omen det ikke har så meget med den oprindelige tråd at gøre...
Daniel.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Nu blev det nævnt at nedladende svar kan være et problem. Jeg er helt enig men jeg synes der er en tendens til at det er "gæst" der altid skal være spydig. Men gæst lider jo selvfølgelig også af personlighedsspaltning... Anyways, er helt enig i at hijacking af salgs og købs annoncer er helt uacceptabelt. En sælger skal ikke underbydes af en anden sælger og det samme (modsatte) gælder for købsannoncer. I øvrige tråde er det vel et spørgsmål om det er accepteret af vedkommende der oprettede pågældende tråd at det er blevet off topic.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time