Well, det er netop pointen at vi skal forholde os til det. Derfor er indlægget jo skrevet
Citat:
MEN man ser tit (ikke så tit herinde men andre forums) at folk sætter noget til salg til voldsom overpris.. Dette syntes jeg godt andre bruger må kommentere, så "nye" uerfaren "hjemmetunere" ikke bliver taget bagi.. Selfølgelig skal man ikke kommentere prisen hvis den vare man sammenligner pris med er fra et firma i USA eller lign.
Jeg respekterer din omsorg for disse mennesker, men, du _kan_ikke_ redde dem fra at blive snydt hvis de overhovedet intet gør for at finde ud af om prisen er rimelig. Bliver de ikke tørret her, så går de et andet sted hen og bliver tørret. Jeg synes ikke problemet er så stort med voldsomme overpriser.....Er der en kunde til stumpen, så er der en handel, er der ikke, så er der jo ikke nogen handel.
Mener sagtens man kan forsvare at "banne" al kritik af priser i køb/salg, og især "jeg har da lige købt en til ½ af den pris" bemærkninger. Er folk voksne nok til at tune bilen, så er de sgu også voksne nok til at afgøre om de vil betale x kroner for at få en vare eller ej. Man kan ikke gå og holde halen oppe på alle de perlegrusmekanikere der kan popnitte en turbo på en motor.
Citat:
Man vil heller aldrig kunne holde "sporet" 100% i en tråd, da folk altid vil spørge om emnet passer på deres bil, og hvor mange hk den vil få, og om de kan få hjælp til montering osv.
Folk er typiskt godt selv klar over det når de trækker en tråd totalt off-topic. Der findes skrækeksempler imellem indlæggende, hvor forfatteren,trods 30indlæg endnu ikke har set skyggen af svar på spørgsmålet, men også de små afstikkere, som feks når feks en tråd ligepludseligt skifter overskrift, og der optræder en salgsannonce midt i det hele. Det er med til at forurene forummet mere end godt er IMO.
Citat:
Man kunne evt. lave det sådan, at den der har oprettet tråden, selv kan rette klippe og klistre i sin tråd???? Det ville være smart + det ikke behøver at være en admin eller hvad det nu hedder, der evig og altid skal have skyld for at være "the bad guy"
Det er ikke ubetinget en god ide at lade flere hundrede folk redigere som de lyster i indlæggene. Man kan nu selv rette i sine egne indlæg, og det skal vi nok lade det blive ved.
Administratorer skal bare respekteres. Træffer de en beslutning, så er den truffet, end of story. Evt. anke eller lign, kan tages op off-line. Jeg tror ikke en moderator vil blive skældt voldsomt ud, såfremt vedkommende ellers opfører sig nogenlunde ansvarligt.
Der findes en del af disse forums der er hårdt modereret, og et nært eksempel er TurboPerformanceClub, hvor indlæg der er fejlplaceret konsekvent bliver flyttet, folk der svindler med ting(glemmer at sende varen) konsekvent bliver politianmeldt, osv. Forummet er faktisk meget rent, og er til sammenligning med powerpage en regulær mastodont. Mener bestemt at en moderering kunne gavne powerpage på sigt.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!