Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 15:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Jeg er ikke helt sikker på om dette er det rette forum herinde men jeg prøver alligevel :D

Jeg søger forslag til gode undervognsmekanikere, så jeg kan få sænket og strammet undervognen op på den nye Peugeot 2.2 benzin.

Der er tale om enten en sænkning eller en komplet ny undervogn med både fjedre og støddæmpere - gode forslag modtages med glæde.

Mange siger at man altid skal kombinerer operationen med en 4-hjuls udmåling - hvad er holdningen til det ?

Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Jeg mener også bagbroen på 406 er bygget efter samme princip som på 205, 106, 306 - altså med den centrale afjedring i selve akslen i bagbroen.

I såfald er der vel kun mulighed for at hive torsionsstangen ud og drejen den til det ønskede sænkede mål. Virker fortrinligt, men kan dog være et helvede at få de stænger ud (blæselampe og stor hammer). Jeg ville ikke selv lave dette, men smide den til peugeot eller finde en pug-mekaniker som har prøvet det før og vil lave lidt arbejde efter kl. 16.00 :wink: . Forenden, ja enten kan der vel købes standard sænkningsfjedre eller også er det hele vejen med justerbare, men det koster jo som sagt kassen. Gode mekanikere...hmmm. peugeot give har lavet det nummer mange gange, men det har de vel alle sammen. Da det er lidt specielt ville jeg som sagt få fat i en som har gjort det før. Måske Autohallen i Viborg også var et bud. De sælger som sagt ikke andet end pug stumper og gør rigtig meget i renoverede bagbroer, så mon ikke de kender til sagerne. Har ingen erfaringer med mekanikere på sjælland...

Jeg flytter den lige til diverse teknik og reperationer :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
406 er IKKE samme konstruktion som 106, 205, 306, osv. Hvis den skal sammenlignes med noget, så minder den mest om 605. DVs ingen torsionsstænger.

Mads RR

Titel:
Admin
Admin

Nå ok, mente bestemt de kørte med samme princip. Har ikke hørt om andet på de nyere modeller....men jeg tror nu også der findes bedre og lettere løsninger, måske er det her en af dem...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time