NMB1022 skrev:
Henrik GM> Grunden til at jeg vil beholde de 4 spoler er at jeg stadig vil prøve at bruge det originale net så jeg uden problemer kan skifte til den originale boks hvis ms skulle drille, ligesom duckstardeluxe gjorde
Derfor mener jeg at den eneste løsning er at beholde spolerne
Nu har du nok aldrig set en zx 16v i motoren men det VÆLTER rundt med ledninger i store bundter og jeg vil gerne holde de nye ledninger på et absolut minimum
Men tror du man kan måle modstanden for at finde ud af om edis kan trigge 2 af mine spoler på én gang, eller skal man afprøve?
Jeg har aldrigt set sådan en vogn under klappen, korrekt, men kan det nu også passe de har kastet ledninger på i vild forvirring?
Problemet er at du jo kun kan måle den ohmske modstand. Spolens impedans indeholder jo en reaktans(en vekselstrømsmodstand, kort fortalt), så det er ikke så ligetil at måle sig ud af det. Desuden kører EDIS mig bekendt med strømbegrænsning på spolerne, og det vil der sandsynligvist blive ballade med, uden jeg har hands-on erfaring med dette.
Jeg kan godt forstå at folk gerne vil bruge deres originale net. De tror ganske enkelt at (groft sagt) et ledningsnet er et ledningsnet, og at forbindelserne stort set er det samme.
Duckstardeluxe er den eneste jeg har kendskab til der har genbrugt næsten det hele, og på den måde har muligheden for at skifte på 5minutter. Alle andre jeg umiddelbart kan komme i tanke om har droppet den ide, og lavet et ekstra net til bilen. Hvis ikke først, så senere når de har brugt 4 weekender på at hekse det eksisterende til så det passede, og det alligevel ikke virkede efter hensigten.
Et komplet ekstra net kan bindes på motoren så ingen opdager det er der, og kan skifte frem og tilbage mellem oem og MS, blot ved at bytte stikkene rundt. Det kan gøres så skiftet kan udføres ved blot at koble 5-7 stik, og så er det ligetil at lave.
Jeg kan kun sige at jeg aldrigt under nogen omstændigheder kunne finde på at forsøge at genbruge et oem net. Det er langt hurtigere at hægte et nyt på.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!