lqs skrev:
altid! ja. prøv af finde en manuel baghjulstrækker, med motoren på langs, hvor det ikke er sådan.
15-20kg..... det er godt nok en del..... mindes ikke at have haft en med så meget svinghjul og kobling. prøv at finde en!????
men ja diameter er stor på svinghjul.
hvor meget svingmasse er der egentlig på en motor med automatgear? så er der lige den med at motoren,der efter din mening, yder mere hvis den kun langsomt stiger i omdrejninger.... hvor for i alverden skulle det dog være tilfældet? altså hvis ikke der er turbolader på motoren.... MVH. søren
Hvorfor mener du at alle langsliggende baghjulstrækker-gearkasser går lige igennem i et gear? Hvad skulle forskellen på gearkasser til baghjulstækkere og gearkasser til forhjulstrækkere være i dette spil? Vi har snakket om det før...
Mit svinghjul med kobling som standart ligger omkring 15kg. Men det er rigtigt - Det er et af de tungere. Der er mange der er lettere end det.
Den tanke har jeg fordi der skal en større effekt til at bringe svinghjulet hurtigt op i hastighed end langsomt (Præcis som rullerne på feltet). Da den inducerede effekt ikke er højere må den større effekt der skal til at accelerere svinghjulet hurtigt op vel være det der er mindre tilrådighed til at trække gearkassen rundt.
Hvad mener du der er forkert i det?
Et spørgsmål der MÅSKE kan give anledning til lidt tanker -
Hvor mange hk levere en motor ud i gearkassen når man fra 1000o/min i frigear bare smider sømmet i bund til den rammer begrænseren? (Ja. Det kan man også måle og regne på - Hvor meget stiger temperaturen på olien i gearkassen).
Vh Chr