Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 11:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2004, 20:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Langsom ???
Bankesensor :?
Jeg vil nænmere sige upræsis ved visse omdrejninge, med mindre den har kompensation for omdrejningstallet.
Hvis man er klar over dens limits, kan man sagtens bruge den til live reference, men for ens egen skyld skal man være konservativ ved fuldlast og høje omdrejninger.
Øret og foden er meget langsommere end et stk elektronik.

MOrten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2004, 20:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
lille spørgsmål her fra.
Den der sensor elektronik snakker vi "dum" elektronik eller
"tændings synkroniseret lytte microprocessor dims"
har selv dyrket fenomenet lidt men fant at det krævede formeget for at lave et pålideligt system så jeg er også interaseret .
kan du vies et diagram eller er det "hemmeligt"
hvis det er så kan jeg fuldtud forstå dette og så vænter jeg bare til du har en 0 serie klar.
kan sagtens stille med en bil der banker på komando !!!!!!!!!!!!


Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 18:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ved langsom mener jeg at den er for langsom til at kravle op i tænding igen efter den her skruet tilbage.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2004, 18:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det kan også kaldes sikkerhed, hvis den banker under givne forhols, så tyder det på at justeringen af tænding/ benzin/ tryk, er lidt for optimistiske, og derfor en langsom tilbagevenden til grund mappet.
Men hvis du mener at din højrefod+ øre kan være hurtigere end en bankesensor, hvor primitiv den end måtte være. så helt ok med mig.


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2004, 16:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Morten læs nu hvad jeg skriver.Man bruger bankesensor til at justere efter.DVS når du har kørt nogle gange ligger du fast tændingskruve ind og kører efter det.Hvor svært er det at forstå??
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2004, 20:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Morten læs nu hvad jeg skriver.Man bruger bankesensor til at justere efter.DVS når du har kørt nogle gange ligger du fast tændingskruve ind og kører efter det.Hvor svært er det at forstå??
MVH Finn.

Skrevet: 05 Dec 2004, 18:44 Emne::

--------------------------------------------------------------------------------

Ved langsom mener jeg at den er for langsom til at kravle op i tænding igen efter den her skruet tilbage.
MVH Finn.
Skrevet: 03 Dec 2004, 22:41 Emne::

--------------------------------------------------------------------------------

Tror ikke der er nogen der lader deres bankekontrol være aktiv under kørsel.Ved at egon corolla der brugte de den kun til at justere den ind med.Den er alt for langsom til højtydende motor.
MVH Finn.

Jeg har kun bidt mærke i for langsom der går igen i alle indlæg du har skrevet :shock: Da dette er det gennemgående tema.
Men hvis du mener at en bankesensor er vidunder apperatet fra 1000- 8000 rpm, så fred være med det, den bruges generelt kun som sikkerhed ved lave omdrejninger, over ca 4500 rpm. så skal der et felt til, og det er formålstjenligt at retadere tændingen et par grader, for at være sikker på ikke at brænde et par stempler af.
Hvis du kører den ind efter 3000 omdrejninger, så er du helt sikker på at den er overivrig til at indikere knock ved 8000 omdrejninger. Og du har således ikke udnyttet mororens fulde potentiale.
Det ideelle ville være at have en kompensation for omdrejninger, men det giver nok for mange huller i stemplerne.

Jeg kan ikke læse mellem linierne desværre :cry:

Men de linier jeg har læst har jeg forsøt besvaret så godt jeg kan.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team