Captain Slow skrev:
Henrik:
2 regulatorer ? forklar nærmere
min tanke var at lægge en pumpe til indgang i hver rail, og de 2 udgange føres i en regulator som så går retur (ingen pulseringsdæmper)
to 8 mm slanger frem, og en retur i fornuftig dimension (12 mm) ?
----------------------------
mere info om kavitation ønskelig (for dummies)
?
2 regulatorer parallelt kan godt gøres, men så skal det være med en lille offset i indstillingsværdierne. Du får så en primær og en sekundær regulator.
Bedst vil være at begrænse pumpens kapacitet til noget en regulator kan håndtere.
Kavitation er når trykket i væsken falder nok til at den koger v. aktuel temperatur. Jo lavere damptryk væsken har, jo lavere tryk der er, og jo højere temperatur væsken har, desto værre er kavitationsproblemet.
Små sugeslanger, dårlig rørføring, alt hvad der giver trykfald på pumpens sugeside er skidt.
Høj væsketemp er skidt.
Lavt damptryk er skidt.
Når noget kaviterer så dannes der momentant dampbobler på overfladen af pumpens løbehjul, og så snart løbehjulet kommer under tryk så imploderer dampboblen med nok kraft til at lave materialeudmattelse af løbehjulets overflade. Selv stål kan rives istykker.
Overfladen ser sandblæst ud.
Jeg har lige skiftet en karburator på konebilen hvor tonsvis af bensin havde kaviteret sig ind i spjældboringen lige ved gasspjældet, så det kan ses mange steder.
Kavitation ødelægger delene på sigt, og den reelle ydelse er betydeligt lavere end optimalt.
Hvorfor laver du ikke tændingscut på høj AFR værdi, og sekventielt styrede pumper baseret på dyse DC?
MS kan begge dele, så det kan godt laves ret elegant.
Du kan endda lave fuelcut v. for lav brændstoftryk hvis du vil.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!