Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Karup J
TB206HDI skrev:
Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..

den skulle ikke være chippet i såfald skulle det være i boksen da de rikke sidder nogen form for chip på pumpe stikket som mange køre med

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid

Titel:
Senior Medlem

Lars PH skrev:

jo hvid-grålig-agtig røg.

Titel:
Senior Medlem

Lars PH skrev:

jo hvid-grålig-agtig røg.

sådan her:

http://s533.photobucket.com/albums/ee33 ... b66a97.mp4

Titel:
Junior Medlem

det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold

Titel:
Mester Medlem

Christian M skrev:
det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold

Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.

Titel:
Junior Medlem

Runesm skrev:
Christian M skrev:

Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.

ja må lige have dem kigget efter

Geografisk sted: Skåne
Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)

Junior Medlem

knudsen6x6 skrev:
Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)

He he ja det er en øv fejl og stå med.
jeg oplevede lige fejlen igår osse ved drift temp så jeg tænker ossedet måske kan være dyserne der ikke forstøver ordenligt pga for lavt åbnings tryk jeg har bare ikek fået kigget på det endnu da jeg ikke har haft tid til det. men jeg har nogle andre dyser liggende som ikke skulle have kørt ret mange km og de skulle være blevet renoveret så det må lige prøves.

Pumpen er en elektronisk rotor pumpe den eneste justering jeg kan lave på den er indsprøjtnings timingen som skal ligge på 0,70mm og den står 100% som den skal resten styres elektronisk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Hvor mange km har dine nuværende dyser kørt..? Slidte dyser forstøver ikke ordentligt.. De laver "dråber"

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time