Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 17:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
TB206HDI skrev:
Er den chippet? Der er mange _rigtig_ dårlige chip til dem i omløb. Specielt pumpespændingen mener nogle er "sjovt" at rode med..


den skulle ikke være chippet i såfald skulle det være i boksen da de rikke sidder nogen form for chip på pumpe stikket som mange køre med

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 19:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 19:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Lars PH skrev:
vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid


jo hvid-grålig-agtig røg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 19:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Lars PH skrev:
vis den nu er for kold til at tænde ville den så ikke ryge hvid


jo hvid-grålig-agtig røg.

sådan her:

http://s533.photobucket.com/albums/ee33 ... b66a97.mp4


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 20:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 22:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Christian M skrev:
det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold


Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 07:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
Runesm skrev:
Christian M skrev:
det er nemlig osse en grålig tyk røg der kommer ud så det kan godt ske det er fordi den blæser forbrændingen ud fordi cylinderen erfor kold


Ud med gløderørene og startkabel på dem. Se om de gløder op lige hurtigt. Hvis ikke skift dem, og så tror jeg du har løst fejlen.


ja må lige have dem kigget efter

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2012, 19:25 
Offline

Tilmeldt: 11 jul 2008, 21:59
Indlæg: 8
Geografisk sted: Skåne
Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2012, 20:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2010, 15:23
Indlæg: 51
Geografisk sted: Karup J
knudsen6x6 skrev:
Hej

Du skriver godt nok at du har prøvet med en anden pumpe - MEN.

Når du har chekket dysser som er det mest sandsynlige og evt. glødegør, som jeg ikke tror det er, da det først er når den får prygl problemt opstår.
Havde det været under / umidelbart efter start så ville jeg skrige gløderør.

Nå tilbage til mit indput:
Hvis temperatur kompeseringen af tændingen ikke kan følge med (Være det rigtige sted) KAN det drille hvis en / nogle af dysserne er marginale så KAN det vise sig på specefike cylendere.

Håber dette hjælper hvis du ikke har fået løst dit KOLD raket problem. Jo jo selvfølgelig skal det køre ordentligt.

Jeg kender ikke din VE pumpe. Men hvis du har kølevand der kommer til og fra din VE til en 5-7 cm lang rund aktuator på siden/bunden af kroppen af VEen har du temperatur kompeseret tændingstid.

Er den off så KAN det går temmelig galt - eller?? Jeg fik transpoteret min bil med en 4.2L Diesel hjem fra udlandet da man voderet at det var alvorlig motorskade. NEJ det var forkert timing via af aktuatoren satte sig fast i forkert possition. LOL erstatningsbil i to uger. Resultat da der havde været sparket dæk og rodet LIDT i Dk så kørte motoren fint. Eneste reservedel NY TERMOSTAT. Skal vi sige den fejl kostede forsikringen 20 af de stærke.

:) Knudsen :)


He he ja det er en øv fejl og stå med.
jeg oplevede lige fejlen igår osse ved drift temp så jeg tænker ossedet måske kan være dyserne der ikke forstøver ordenligt pga for lavt åbnings tryk jeg har bare ikek fået kigget på det endnu da jeg ikke har haft tid til det. men jeg har nogle andre dyser liggende som ikke skulle have kørt ret mange km og de skulle være blevet renoveret så det må lige prøves.

Pumpen er en elektronisk rotor pumpe den eneste justering jeg kan lave på den er indsprøjtnings timingen som skal ligge på 0,70mm og den står 100% som den skal resten styres elektronisk.

_________________
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Vw Golf 2 2,1 GTI 16v Projekt bil


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2012, 19:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Hvor mange km har dine nuværende dyser kørt..? Slidte dyser forstøver ikke ordentligt.. De laver "dråber"

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team