Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jun 2025, 22:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2013, 22:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket


Vedhæftede filer:
spjaeld.jpg
spjaeld.jpg [ 190.64 KiB | Vist 5029 gange ]

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2013, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Runesm skrev:
Måske sådan her?
Ved JVK laver nogle af de her tricks, med lille pibe Måske ikke lige 2", men måske 2,25". Så har man en knap til at aktivere spjældet ved lyst, og en boost-switch(/gammel olietrykskontakt på 0,3bar) som åbner op automatisk når den skal bestille noget så man ikke får ballade med modtrykket


Paint-jpg FTW, Rune :-)
Men go ide!!
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2013, 22:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2013, 14:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Kom tilfældigvis til at tænke lidt mere på den bagpotte her til morgen :D Vil lige prøve at stoppe den ene afgang på bilen for at se, om det giver mindre larm.

Hvis det gør kunne man jo faktisk lave 2 spjæld eller bare 1, som er lige ved udgangen af potten.

Så de ikke er helt åbne når man køre alm, kunne evt styres af en actuator så den åbner ved 1bar evt ?

Dette kunne være en smart løsning hvis, det er nok at begrænse afgangene på bilen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2013, 16:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jakobsen skrev:
Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint :popcorn:


Jeg synes min ide er rigtig god.
Så kan du jo køre en fortsat 2,5" op i spjældet, og så grene den ud i en lille 2".

Spjældet kan bare aktiveres af en aktuator ved 0,5 bar. Så kan du også ha en syns-mode hvor ladetrykket holdes nede i boostcontrolleren, så det sidste rør ikke er nødvendigt :)

Så kan du også på den modsatte side af dåsen på aktuatoren, såfremt det også er med modtryksjustering selvfølgelig, trække vacuum i når den skal åbnes op i cruise mode for gejlerøvseffekten :D

Hold kæft det spiller :D

Der kører en JVK ~450hk's vr6 rundt på den måde i aalborg. Den har en sød, klukkende lyd når der bliver kørt pænt på det ene dæmpede rør, og så når den sidste bliver åbnet, mmmm guf

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2013, 18:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Jeg er lidt i tvivl om hvad din plan var helt rune, altså fjerne alt det 3" rør og potte fra bagtørj og bagud ? og så sætte 2,5" rør på i stedet, og så lave det mellem rør fra bagtøj direkte ud i afgangs røret ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2013, 10:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jakobsen. Rune mener at du skal skifte bagpotten til en 2" med en indgang og en udgang. den giver modstand ja men den dæmper behageligt meget.
Ved siden af dit afgangsrør laver du et rør i samme diameter som går direkte til spjældet som er koblet på dit system før det går i 2" potten..

Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2013, 16:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
grydesvamp skrev:
Jeg kan ikke forklare det bedre uden at på i "paint" mode ;)


I got this bro.
Tjek min paint :)


Vedhæftede filer:
Filkommentar: Tadaa
pipe-van-gogh.jpg
pipe-van-gogh.jpg [ 42.16 KiB | Vist 5006 gange ]

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2013, 20:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Når man så er færdig, kan man så rulle bil 2 gange, med lukket og åbnet ventil.
Så ligger man kurver oveni hinanden, og vudere så om det var bøvlet værd.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2013, 22:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Uha satme god stil :D Så kan det vist ikke skæres mere ud i pap :grin:

Tror jeg skal tage mig sammen til at prøve at stoppe det ene rør til, for starters og så se om jeg vil bøvle med at lave det udstødning igen igen..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team