Jakobsen skrev:
Jamen iden med et spjæld er også super, problemet er jo bare at jeg skal ha dæmpet lyden meget mere end det er nu. at det så betyder at den ikke kan flowe de 500hk pga modtryk i det lukkede system er der ik noget at gøre ved, så kan man montere ventilen som Rune har lavet så fint i paint

Jeg synes min ide er rigtig god.
Så kan du jo køre en fortsat 2,5" op i spjældet, og så grene den ud i en lille 2".
Spjældet kan bare aktiveres af en aktuator ved 0,5 bar. Så kan du også ha en syns-mode hvor ladetrykket holdes nede i boostcontrolleren, så det sidste rør ikke er nødvendigt
Så kan du også på den modsatte side af dåsen på aktuatoren, såfremt det også er med modtryksjustering selvfølgelig, trække vacuum i når den skal åbnes op i cruise mode for gejlerøvseffekten
Hold kæft det spiller
Der kører en JVK ~450hk's vr6 rundt på den måde i aalborg. Den har en sød, klukkende lyd når der bliver kørt pænt på det ene dæmpede rør, og så når den sidste bliver åbnet, mmmm guf