Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jun 2025, 16:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2012, 16:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Hvordan opvarmer man en tom blok så det efterligner en motor i drift ? Og hvornår er drifttemperaturen perfekt , bare så man ved hvad man skal varme op til.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 dec 2012, 11:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
kan man ikke bare bruge et gammelt defekt topstykke og så fræse forbrændingskammeret ud?

tænker ikke lige på opvarmning lige nu..

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2012, 11:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Hyton i haderslev har ra/rz måling af deres overflader ved honing, de honer godt nok ikke motorer, men meget store hydraulik cylindere.

Da jeg skulle havde boret min blok for år tilbage, lavede jeg selv en stress plade. Det var faktisk sjovt at se hvor meget det ændrede sig når alt blev spændt op, havde godt nok ikke en cylinder måler til at måle med, så kunne ikke måle rundhed på hullerne, men havde da en 3-punkts måler.
Mener faktisk at det var omkring 0,01mm at hulerne var tøndeformet når alt blev løsnet.

Har tilføjet et lille billede af blokken klargjort til boring.


Vedhæftede filer:
motor.jpg
motor.jpg [ 53.28 KiB | Vist 5159 gange ]
motor.jpg
motor.jpg [ 53.28 KiB | Vist 5155 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2012, 13:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Når vi nu er ude i at blokken skal have samme temperatur som ved forbrændingen og der er forskellig temperatur fra forrest til bagerst, og dette skal efterleves, hvad så med den kompressions trykket, det er vel også noget der skal med i beregningerne for at opnå det perfekte hul, efter de perfekte udregninger.

Eller skal man baare gøre som alle og lave kontrol målinger ved 20 grader og så få den på gaden i en fart ?

SyncroGT

Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen :grin:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2012, 18:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2012, 18:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TB206HDI skrev:
..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


Vild ide: Man kunne spare stresspladen, og veksle den til noget der gjorde en forskel :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2012, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
TB206HDI skrev:
..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


My point. :mrgreen:

Det er jo bare at snakke med dem der faktisk HAR erfaring om hvad de gør. Har set masser af budget projekter der virker ganske godt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2012, 22:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
HenrikGM skrev:
TB206HDI skrev:
..eller man kunne bare bore den med en stress-plade på - og så glæde sig over alle de kilometer man kan køre mens de andre sidder og er akademiske på forummet. :)


Vild ide: Man kunne spare stresspladen, og veksle den til noget der gjorde en forskel :wink:


Præcis :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2012, 00:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006, 20:13
Indlæg: 341
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
møffe skrev:

SyncroGT

Fint arbejde, men var det meget kedeligt ved cnc'en med alt det lir du har skrevet på pladen :grin:


Tja, det var en go dag på arbejde, når man kan få tilpasset sit arbejde, med samtidig at gå og lave sådan noget til en selv, i arbejdstiden :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2012, 14:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Det er jo så det gode ved cnc, når det køre, så er der ikke meget at se til.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team