ae86 skrev:
-ae86- skrev:
Jeg har en masse AN grej liggende tilovers.
en AN 10 slange måler med skydelære 14,7 indvendigt og 20.3 udvendigt.
Så sådan er det og så kan du sige hvad du vil
Men ja det er rigtigt nok at når vi snakker gevind så skal vi over i 1,587 men det snakkede jeg ikke om, og den sørrelse man der får er uden gevindet er målt med..
Summit siger:
Indvendig x udvendig, vi snakker slange..
An 06 8,75 x 13,89
An 08 11,12 x 16,35
An 10 14,32 x 20,30
An 12 17,33 x 24,00
An 16 22,20 x 29,29
Jeg skulle måske lige have læst hele tråden...
.. jeg tænkte på selve fittingen der måles udvendigt .. og selvfølig skal slangen måles indvendigt .... men hvor får du gevind fra?? for det er da den rørstump du skubber slangen ind over der måles og den har da ikke noget gevind!! ..
men en AN -10 har selvfølig 10x(1/16) inch indvendig diameter .. at det så ikke helt passer med de 16mm men snarre med de 14,32mm må være for at slangen skal presses på fittingens rørstump... for 1/16 inch er og bliver altså 1,5875 mm om du så har målt det på et gevind eller indvendigt i et rør ..
Angående gevind, på det rigtige AN skubber man ikke slangen på, den pressen ind i en omløber som så skrues fast på et AN10 gevind. eksempelvis på en fuelrail.. Det AN10 gevind man skruer den på har så et konisk hoved så samlingen sluttet tæt uden nogen for for pakninger.. Og så er der jo også lavet en flot finish uden spændebånd..
Ja en 1/16 tomme er lig med 1,5875mm, der er jeg fuldstændigt enig i, de ting jeg oplyser er bare de mål gevind og slange har, så han ved hvad hvilket gevind han kan vælge for at få det til at passe i sit 17,5mm hul..
Man burde lave et opslag så man kunne se hvad der er hvad og hvad tingene måler i praksis når man står med noget og ikke kan finde ud af om det er AN 10 eller 8...
Jeg vil lige arbejde lidt på et AN opslag