ae86 skrev:
michael f skrev:
det er jo helt afsporet det der..
Derfor ->
Disclamer
Jeg er IKKE VW kyndig så følgende er gætværk
Følgende er på baggrund af VW's "genbrugs princip"
det er taget til efterretning, men derfor er det stadig ikke helt korrekt det du skriver.. undskyld hvis det kom lidt forkert ud..
ae86 skrev:
michael f skrev:
golf 2-3 1.6-1.8 motor er baseret på en 827 blok og passer ikke i de samme ophæng som 1.0-1.5.. hvis du skal ha noget andet i skal det som nævnt være en 1.3 G40 motor (hvor de 40 står for diameteren på fortrængeren) eller en polo 6N, seat ibiza motor, 1.6.. den er næsten magen og burde kunne sniges ned i..
Er du nu også sikker på det ???
Jeg mener stadigt at det jeg skriver herover...
Og så er jeg rimelig sikker på at 60 i G60 står for "båndets" bredde i mm og i G40 er det så 40mm er rigtigt
Følgende er hapset fra en 4 sek søgning på google
Citat:
G40/60 = GT version with VWs G-type supercharger. The number is the width
of the G-charger (lader in D) coil in millimeters. For those who
aren't aware, the G40 is used on some Polos, the G60 on Passats
and Corrados.
Desuden har jeg ikke læst at motoren skal kunne passe på de orginale ophæng... selvom det jo ville være lettest ... der står bare at motoren skal kunne passe ned i bilen
når jeg læser båndet i forbindelse med en g-lader tænker jeg straks på tandremmen på g-laderen, og der har bredden af denne intet med navnet på laderen at gøre.. men jo, det er ganske som du skriver bredden på fortrængeren, båndet, g-sprialen eller hva du vil kalde den og ikke diameteren, min hukommelse spillede mig et puds..
og hvis den 'bare' skal passe i hullet er mulighederne jo uanede.. jeg har set en G2'er med en northstar v8 motor i.. når jeg læser at en motor skal passe ned i bilen tolker jeg det som om at den passer med nogenlunde rimelighed i de ophæng der er i forvejen.. og en 827 blok passer næppe der ned, da den hælder modsat en 1.0-1.5 og har udstødningen sidende modsat..
ae86 skrev:
michael f skrev:
, og da en diesel kører med væsentligt højere kompression end en trykladet benziner er den plan nok også rimelig dårlig..
Men hvis du kikker på det jeg har skrevet ...
Citat:
Hvis du tager en VW 1.6L fra en "G-lader model" så skulle det undre mig hvis ikke det er samme bund de har brugt i en af deres 1.6L Diesel maskiner ... så hvis "G-modellen" er for dyr eller besværlig at finde så kunne det være at det var muligt at finde en Diesel ... (De kunne sågar finde på at bruge en Benzin 1.6L og kun skifte stemplerne for henholdsvis en G-lader model og en Diesel model..) .... Hvis der da egentligt findes en 1.6L G-ladet model og en 1.6L Diesel ??? jeg ved der findes en 1.8 model (noget golf) med en G60 lader og så er der noget med en G40 Lader i noget Polo..
Og lidt længere nede i teksten
Citat:
.. en 1600 cc motor med 16v top og et par stempler der sænker Cr til en 8-8,5:1 ...
Så er der tale om at bruge BUNDEN fra en diesel maskine ... jeg går næsten udfra at det er en selvfølge at folk ved at en diesel er højkomprimeret og at den selfølig skal have et par stempler der sænker Cr. .. evt orginale G-lader stempler eller custom smedet
der er aldrig nogensinde lavet en 1.6'er med G-lader fra vw fabrikkerne, bunden på en diesel er for så vidt magen til en benziner, der er undersprøjt af stemplerne på en diesel og stemplerne er som du siger anderledes.. ideen er for så vidt god nok, man kunne nok godt bygge en bastard af en motor, men pointen forsvinder i og med at en original G60 motor har større slagvolume og i forvejen er lavet til trykladning og de er stadig til at skaffe til rimelige penge.. og den vil stadig ikke 'bare' kunne smides i hullet og boltes på.. gearkassen passer heller ikke på..