Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 13:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
michael f skrev:
det er jo helt afsporet det der..

Derfor ->
Disclamer
:!: Jeg er IKKE VW kyndig så følgende er gætværk :!:
Følgende er på baggrund af VW's "genbrugs princip"

michael f skrev:
golf 2-3 1.6-1.8 motor er baseret på en 827 blok og passer ikke i de samme ophæng som 1.0-1.5.. hvis du skal ha noget andet i skal det som nævnt være en 1.3 G40 motor (hvor de 40 står for diameteren på fortrængeren) eller en polo 6N, seat ibiza motor, 1.6.. den er næsten magen og burde kunne sniges ned i..


Er du nu også sikker på det ???
Jeg mener stadigt at det jeg skriver herover... Og så er jeg rimelig sikker på at 60 i G60 står for "båndets" bredde i mm og i G40 er det så 40mm er rigtigt

Følgende er hapset fra en 4 sek søgning på google
Citat:
G40/60 = GT version with VWs G-type supercharger. The number is the width
of the G-charger (lader in D) coil in millimeters. For those who
aren't aware, the G40 is used on some Polos, the G60 on Passats
and Corrados.


Desuden har jeg ikke læst at motoren skal kunne passe på de orginale ophæng... selvom det jo ville være lettest ... der står bare at motoren skal kunne passe ned i bilen





michael f skrev:
, og da en diesel kører med væsentligt højere kompression end en trykladet benziner er den plan nok også rimelig dårlig..


Men hvis du kikker på det jeg har skrevet ...

Citat:
Hvis du tager en VW 1.6L fra en "G-lader model" så skulle det undre mig hvis ikke det er samme bund de har brugt i en af deres 1.6L Diesel maskiner ... så hvis "G-modellen" er for dyr eller besværlig at finde så kunne det være at det var muligt at finde en Diesel ... (De kunne sågar finde på at bruge en Benzin 1.6L og kun skifte stemplerne for henholdsvis en G-lader model og en Diesel model..) .... Hvis der da egentligt findes en 1.6L G-ladet model og en 1.6L Diesel ??? jeg ved der findes en 1.8 model (noget golf) med en G60 lader og så er der noget med en G40 Lader i noget Polo..

Og lidt længere nede i teksten
Citat:
.. en 1600 cc motor med 16v top og et par stempler der sænker Cr til en 8-8,5:1 ...


Så er der tale om at bruge BUNDEN fra en diesel maskine ... jeg går næsten udfra at det er en selvfølge at folk ved at en diesel er højkomprimeret og at den selfølig skal have et par stempler der sænker Cr. .. evt orginale G-lader stempler eller custom smedet


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 18:40 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
lader betegnelsen g60 er målet på de 2 hver især 60mm brede G-formede spiraler i fortrængerens grundplade.

MVH Tom

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
saxo-power skrev:
lader betegnelsen g60 er målet på de 2 hver især 60mm brede G-formede spiraler i fortrængerens grundplade.

MVH Tom


Jeg går udfra at du herved giver mig ret i det jeg har skrevet ovenfor (60 i G60 står for "båndets" bredde i mm og i G40 er det så 40mm) da det næsten er det samme du skriver


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 19:29 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
ja hvis du med "bånd" mener spiraler :D

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 19:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
saxo-power skrev:
ja hvis du med "bånd" mener spiraler :D


Ja det var det jeg mente ... selvom G-spiral nok er et mere korrekt udtryk .... selvom det lyder lidt som et kvindeligt præventionsmiddel middel :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
ae86 skrev:
michael f skrev:
det er jo helt afsporet det der..

Derfor ->
Disclamer
:!: Jeg er IKKE VW kyndig så følgende er gætværk :!:
Følgende er på baggrund af VW's "genbrugs princip"

det er taget til efterretning, men derfor er det stadig ikke helt korrekt det du skriver.. undskyld hvis det kom lidt forkert ud..

ae86 skrev:
michael f skrev:
golf 2-3 1.6-1.8 motor er baseret på en 827 blok og passer ikke i de samme ophæng som 1.0-1.5.. hvis du skal ha noget andet i skal det som nævnt være en 1.3 G40 motor (hvor de 40 står for diameteren på fortrængeren) eller en polo 6N, seat ibiza motor, 1.6.. den er næsten magen og burde kunne sniges ned i..


Er du nu også sikker på det ???
Jeg mener stadigt at det jeg skriver herover... Og så er jeg rimelig sikker på at 60 i G60 står for "båndets" bredde i mm og i G40 er det så 40mm er rigtigt

Følgende er hapset fra en 4 sek søgning på google
Citat:
G40/60 = GT version with VWs G-type supercharger. The number is the width
of the G-charger (lader in D) coil in millimeters. For those who
aren't aware, the G40 is used on some Polos, the G60 on Passats
and Corrados.


Desuden har jeg ikke læst at motoren skal kunne passe på de orginale ophæng... selvom det jo ville være lettest ... der står bare at motoren skal kunne passe ned i bilen


når jeg læser båndet i forbindelse med en g-lader tænker jeg straks på tandremmen på g-laderen, og der har bredden af denne intet med navnet på laderen at gøre.. men jo, det er ganske som du skriver bredden på fortrængeren, båndet, g-sprialen eller hva du vil kalde den og ikke diameteren, min hukommelse spillede mig et puds..

og hvis den 'bare' skal passe i hullet er mulighederne jo uanede.. jeg har set en G2'er med en northstar v8 motor i.. når jeg læser at en motor skal passe ned i bilen tolker jeg det som om at den passer med nogenlunde rimelighed i de ophæng der er i forvejen.. og en 827 blok passer næppe der ned, da den hælder modsat en 1.0-1.5 og har udstødningen sidende modsat..


ae86 skrev:
michael f skrev:
, og da en diesel kører med væsentligt højere kompression end en trykladet benziner er den plan nok også rimelig dårlig..


Men hvis du kikker på det jeg har skrevet ...

Citat:
Hvis du tager en VW 1.6L fra en "G-lader model" så skulle det undre mig hvis ikke det er samme bund de har brugt i en af deres 1.6L Diesel maskiner ... så hvis "G-modellen" er for dyr eller besværlig at finde så kunne det være at det var muligt at finde en Diesel ... (De kunne sågar finde på at bruge en Benzin 1.6L og kun skifte stemplerne for henholdsvis en G-lader model og en Diesel model..) .... Hvis der da egentligt findes en 1.6L G-ladet model og en 1.6L Diesel ??? jeg ved der findes en 1.8 model (noget golf) med en G60 lader og så er der noget med en G40 Lader i noget Polo..

Og lidt længere nede i teksten
Citat:
.. en 1600 cc motor med 16v top og et par stempler der sænker Cr til en 8-8,5:1 ...


Så er der tale om at bruge BUNDEN fra en diesel maskine ... jeg går næsten udfra at det er en selvfølge at folk ved at en diesel er højkomprimeret og at den selfølig skal have et par stempler der sænker Cr. .. evt orginale G-lader stempler eller custom smedet


der er aldrig nogensinde lavet en 1.6'er med G-lader fra vw fabrikkerne, bunden på en diesel er for så vidt magen til en benziner, der er undersprøjt af stemplerne på en diesel og stemplerne er som du siger anderledes.. ideen er for så vidt god nok, man kunne nok godt bygge en bastard af en motor, men pointen forsvinder i og med at en original G60 motor har større slagvolume og i forvejen er lavet til trykladning og de er stadig til at skaffe til rimelige penge.. og den vil stadig ikke 'bare' kunne smides i hullet og boltes på.. gearkassen passer heller ikke på..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 20:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
michael f skrev:
når jeg læser båndet i forbindelse med en g-lader tænker jeg straks på tandremmen på g-laderen, og der har bredden af denne intet med navnet på laderen at gøre.. men jo, det er ganske som du skriver bredden på fortrængeren, båndet, g-sprialen eller hva du vil kalde den og ikke diameteren, min hukommelse spillede mig et puds..

Ja og sådan kan vi blive ved ... men mener nu at en sådanne lader køre med ribe-rem og ikke tandrem ... "tænderne" løber på langs af remmen.... ved ribe-rem løber der en 4-5-6-7-8 rækker "tænder" på langs af remmen afhængig af kræfterne der skal overføres ... modsat en tandrem hvor de sidder på tværs ... derudover findes der kileremme .. du ved dem som gamle biler havde til at drive deres generator

michael f skrev:
og hvis den 'bare' skal passe i hullet er mulighederne jo uanede.. jeg har set en G2'er med en northstar v8 motor i.. når jeg læser at en motor skal passe ned i bilen tolker jeg det som om at den passer med nogenlunde rimelighed i de ophæng der er i forvejen.. og en 827 blok passer næppe der ned, da den hælder modsat en 1.0-1.5 og har udstødningen sidende modsat..


Ja jeg har også set et par spændende projekter ... men at gå fra en VW 1.6 til en caddy nordstar er et pænt spring ... :rock: ... anyway så er det rimelig god info at en 1.0-1.5 har udstødningen siddende modsat... men jeg går samtidigt udfra at en 16V top også har crossflow-top (har ikke set en 16 der ikke har det) og hvis std. motor har ind og ud i samme side så bliver det selfølig nød til at blive ændret ... hvis man vælger 16V ruten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2008, 22:58 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
hehe rolig nu tøser :lee:
Laderen bliver trukket af en ribrem, men den interne rem i laderen er en tandrem.

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 00:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
ae86 skrev:
michael f skrev:
når jeg læser båndet i forbindelse med en g-lader tænker jeg straks på tandremmen på g-laderen, og der har bredden af denne intet med navnet på laderen at gøre.. men jo, det er ganske som du skriver bredden på fortrængeren, båndet, g-sprialen eller hva du vil kalde den og ikke diameteren, min hukommelse spillede mig et puds..

Ja og sådan kan vi blive ved ... men mener nu at en sådanne lader køre med ribe-rem og ikke tandrem ... "tænderne" løber på langs af remmen.... ved ribe-rem løber der en 4-5-6-7-8 rækker "tænder" på langs af remmen afhængig af kræfterne der skal overføres ... modsat en tandrem hvor de sidder på tværs ... derudover findes der kileremme .. du ved dem som gamle biler havde til at drive deres generator


jeg er mekaniker og ved godt hvad forskellen er på en rib, tand og v-rem..
ae86 skrev:
michael f skrev:
og hvis den 'bare' skal passe i hullet er mulighederne jo uanede.. jeg har set en G2'er med en northstar v8 motor i.. når jeg læser at en motor skal passe ned i bilen tolker jeg det som om at den passer med nogenlunde rimelighed i de ophæng der er i forvejen.. og en 827 blok passer næppe der ned, da den hælder modsat en 1.0-1.5 og har udstødningen sidende modsat..


Ja jeg har også set et par spændende projekter ... men at gå fra en VW 1.6 til en caddy nordstar er et pænt spring ... :rock: ... anyway så er det rimelig god info at en 1.0-1.5 har udstødningen siddende modsat... men jeg går samtidigt udfra at en 16V top også har crossflow-top (har ikke set en 16 der ikke har det) og hvis std. motor har ind og ud i samme side så bliver det selfølig nød til at blive ændret ... hvis man vælger 16V ruten


16v er ganske rigtig crossflow, men jeg tror ikke du umiddelbart får en 827 16v motor til at ligge i den med fornuftigt resultat (golf 2-3 motor), man skal over i noget polo 6n motor, om det så er 1.6 8v eller 1.4 16v burde ikke gøre det store forskel.. de ligner meget en polo 1.3 i opbygningen.. jeg ved der kører en polo g40 rundt med en 1.4 16v'er i motoren istedet for den originale g40 motor her i vestsjælland..

tror vi misforstod hinanden, 827 blokken, 8v (golf 2 1.6-1.8, golf 3 1.6-2.0) har udstødningen siddende på samme side, ind mod torpedopladen, polo motorene (og 16v'erne) kører med crossflow top..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2008, 00:34 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 aug 2007, 05:50
Indlæg: 51
Geografisk sted: Esbjerg
Lige for at komme lidt tilbage på sporet her...
Den alternative motor skal gerne passe på de ophæng som den originale motor sidder på. der skal gerne moteres en 5 trins gearkasse, som godt kan give lidt problemer efter hvad jeg har læst mig til, men tysk er ikke lige min stærkeste side.
Kompressoren jeg har er en sc14 med en 5 tands rib-rem hjul på med elkobling.
og det originale topstykke har ind på den ene side og ud på den anden.

_________________
Ønskeliste til Trabant V6
Gearstang til gearkassen.
Skriv engang vis det er noget du har i overskud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team