Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 feb 2025, 22:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
I sverige kan det lade sig gøre at sælge e85 30-40% billigere. I brasilien har de brugt det i mange år men der får de jo heller tilskud for ikke at bruge deres marker. Jeg har ikke sagt det er en fed forretning men bare åndsvagt at de betaler bønderne for ikke at dyrke noget som kunne være til gavn for fremtidens miljø. Der skulle være megasquirt biler i sverige der kører på e85. Hvad nye biler angår betyder det ikke så meget for mit vedkommende da jeg kun har bil for sjov og nye biler er ikke sjove.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

hvis du vil køre ulovligt og sjovt.... ville metanol nok være langt mere nærligende som brandstof! ellers er der jo den mulighed at flytte til SVERIGE, hvis spritkørsel er det eneste der dur. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Metanol koster 30 kr literen. Nu er det jo ikke lige en pro modified bil jeg har.

Titel:
Mester Medlem

6kr literen! men nej du må ikke køre på det.... MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
jens skrev:
Motorstyringen har bare 2 indstillinger den kan vælge imellem det kan man også lave med ms bare ikke automatisk. Hvis bare danskerne kunne tage sig sammen kunne de garanteret fremstille e85 billigere end benzin som de køber fra udlandet og dermed stadig få deres skide afgift alligevel. Alle de marker de brakligger med tilskud for derefter at købe varerne i sydlige eu lande kunne de lige så godt udnytte til noget fornuftigt og dermed spare brakligningsomkostningerne.

Hvad er dit belæg for at sige at DK importerer benzin? Jeg arbejder tilfældigvis på Statoil Raffinaderiet i Kalundborg (danmarks største). Og her producerer vi stort set alt det benzin, diesel, fyringsolie og JetFuel der forbruges på Sjælland og Sydsverige, samt til alle Statoil stationerne i DK (naturligvis). Så jeg vil nu snarere påstå at DK eksporter benzin!

Desuden kan jeg da også fortælle at Statoil ikke har nogen planer om at begynde at producere ethanol i en betragtelig periode. Vi har travlt nok med at bygge anlæg der kan producere stadig mere svovl-fattige produkter.

Titel:
Mester Medlem

Der er også stoffer der er meget bedre end Metanol,til samme pris.
Men heller ikke lovligt,men forhøjere nemt oktan tallet med 10.
MVh Finn

Titel:
de er ikke bedre. metanolen kan du køre helt ren. eller i hvilken % sats du vælger. der skal bare meget til... lidt over dobbelt så meget som benzin! der er en grund til der er klasser hvor oktanbooster er tilladt. men metanol forbudt. MVH. søren PS ETANOL er langt den største del af karboratorsprit... kan vel købes for 10kr literen div steder

Titel:
Moderator

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Der er også stoffer der er meget bedre end Metanol,til samme pris.
Men heller ikke lovligt,men forhøjere nemt oktan tallet med 10.
MVh Finn

Lad os endeligt høre mere om det. En forhøjelse af oktantallet på 10 er RET meget, og hvis det endda er nemt, så er det jo guds gave til enhver herinde du der sidder med Finn. Fortæl fortæl...

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Nemt,og når jeg siger nemt,skal det ikke forståes at det nemt kan blive 20,men at det er nemt at opnå,fordi det bare skal blandes i benzin.
Henrik er det din måde at skrive på ,at du ikke helt tror på det.? :D
MVh Finn

Titel:
Junior Medlem

1/3 del xylen giver ca 10 ekstra oktan.

Acetone eller toluen kan også bruges, alle 3 opløser plastic og gummi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time