jens skrev:
Motorstyringen har bare 2 indstillinger den kan vælge imellem det kan man også lave med ms bare ikke automatisk. Hvis bare danskerne kunne tage sig sammen kunne de garanteret fremstille e85 billigere end benzin som de køber fra udlandet og dermed stadig få deres skide afgift alligevel. Alle de marker de brakligger med tilskud for derefter at købe varerne i sydlige eu lande kunne de lige så godt udnytte til noget fornuftigt og dermed spare brakligningsomkostningerne.
Hvad er dit belæg for at sige at DK importerer benzin? Jeg arbejder tilfældigvis på Statoil Raffinaderiet i Kalundborg (danmarks største). Og her producerer vi stort set alt det benzin, diesel, fyringsolie og JetFuel der forbruges på Sjælland og Sydsverige, samt til alle Statoil stationerne i DK (naturligvis). Så jeg vil nu snarere påstå at DK eksporter benzin!
Desuden kan jeg da også fortælle at Statoil ikke har nogen planer om at begynde at producere ethanol i en betragtelig periode. Vi har travlt nok med at bygge anlæg der kan producere stadig mere svovl-fattige produkter.