Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
bimmer skrev:
De synes i sverige samt importeres til danmark som en genopbyg det vil sige der skal betales meget mindre i afgift på dem når de skal på danske plader

En genopbygning er en genopbygning, dvs en bil som er mellem 65% og 75% skadet, så vidt jeg husker procentsatserne...
Muligt, at nogen har fundet en niche med nogle billige oprettere i Sverige, men det er jo også billigere at få lavet sine tænder i Polen, eller Indien...
En genopbygning SKAL laves 100% efter taksatorrapporten.
Mig bekendt kan et bilsyn i Sverige (eller noget andet land) ikke erstatte et dansk syn, og under alle omstændigheder skal bilen til toldsyn.

Der må være et eller andet, du har misforstået... :?

Men ligner en importeret bil en farvepalette (efter brug...), med tydelige svejsesømme omkring diverse stolper, så er det klart, at den endelige vurdering vil udløse en lavere afgift, end hvis der var tale om et velholdt, enejers pragteksemplar fra Schweitz...

bimmer skrev:
de sendes til sverige og sættes sammen altså en frisk bagende med en frisk forende, i danmark er det ikke lovligt at svejse biler sammen

Jo-jo, det skam helt lovligt. Men bilen mister sin identitet, og skal derfor afgiftsberigtiges.
Uanset, om den er svejst i Sverige eller Danmark....

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nu er der jo forskel på genopbyggere og totalskadede bil. En genopbygger er en bil som er skadet for mellem 60 og 70 %. Ved en genopbygger SKAL du følge taksaterrapporten. En totalskadet derimod må du reparere som du lyster,MEN der skal betales afgift af den en gang til.

Mvh Henrik L

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønderslev
grydesvamp -> da min far er auto-taksator - har jeg fået at vide fra ham, at en totalt-skadet bil godt kan indregisteres igen, såfremt der betales afgift igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time