bimmer skrev:
De synes i sverige samt importeres til danmark som en genopbyg det vil sige der skal betales meget mindre i afgift på dem når de skal på danske plader
En genopbygning er en genopbygning, dvs en bil som er mellem 65% og 75% skadet, så vidt jeg husker procentsatserne...
Muligt, at nogen har fundet en niche med nogle billige oprettere i Sverige, men det er jo også billigere at få lavet sine tænder i Polen, eller Indien...
En genopbygning SKAL laves 100% efter taksatorrapporten.
Mig bekendt kan et bilsyn i Sverige (eller noget andet land) ikke erstatte et dansk syn, og under alle omstændigheder skal bilen til toldsyn.
Der må være et eller andet, du har misforstået...
Men ligner en importeret bil en farvepalette (efter brug...), med tydelige svejsesømme omkring diverse stolper, så er det klart, at den endelige vurdering vil udløse en lavere afgift, end hvis der var tale om et velholdt, enejers pragteksemplar fra Schweitz...
bimmer skrev:
de sendes til sverige og sættes sammen altså en frisk bagende med en frisk forende, i danmark er det ikke lovligt at svejse biler sammen
Jo-jo, det skam helt lovligt. Men bilen mister sin identitet, og skal derfor afgiftsberigtiges.
Uanset, om den er svejst i Sverige eller Danmark....