Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 23:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2003, 20:58 
Hvad er bedst og billigst at gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 jun 2003, 20:59 
Glemte at skrive at det skal forståes på den måde, at jeg har en xr3i og vil vide om det er billigst at smide turbo på den, eller købe en rst motor.


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 07:49 
Du skal bruge næste alt fra en RSTér så jeg ville mene at det er nemmere og billiger at smide en komplet RST motor i. MEN det er jo ikke helt lovligt :-))


Top
  
 
Indlæg: 01 jul 2003, 10:01 
Glemte lige det med loven et øjeblik:-(
Hvad skal jeg helt nøjagtigt have udover turbo, intercooler og manifold fra en rst?


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 08:45 
trykrør, benzintryksregulator, ledningsnet, motorbokse, slanger, køler, oliekøler, olieslange til turboen returolieslange til turboen, stempler, krumtap, topstykke, bundkar, studs ved olietryksmåleren til olieslange til turboen, indsprøjtning, tænding. Så skulle den være der.



MVH
Anders


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 10:27 
krumtap, topstykke, stempler er vel ikke nødvendigt hvis man kun skal køre med et tryk på 0,4 bar, eller hvordan?

Indsprøjtning, ledningsnet, motorboks og tændning, kan det ikke bruges fra min xr3i?


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 10:42 
Turbo M. manifold, Intercooler, incl. alle slanger. Blok m.krumtap og stempler.

Dvs. at hvis jeg så købte det her evt., så ville jeg kunne smide det på og kører med turbo?


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 11:04 
Hva.. jeg skulle da lave dit topstykke til din xr3i motor? ? ?
eller det vil du ikke ha lavet alligevel?

Ole..


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 13:56 
Nej du skal have skiftet det hele, hvis du vil lave det ordentligt, og det kan man lige så godt nu man er igang.

Med hensyn til blok skal du bruge din xr3i blok og så sætte krumtap og stempler iden fra en RST. Så kan de ikke gøre dig noget i synshallen med midre de skiller blokken ad. Og det gør de jo nok ikke.
Du KAN godt bruge den alm. blok med xr3i stempler/krumtap men så er det med MEGET lavt tryk og så er det sgu lige meget. Jeg tror ikke den overlever ret længe hvis du gør det.


Du SKAL også bruge indsprøjtningen og alle de andre ting.

MVH
Anders


Top
  
 
Indlæg: 02 jul 2003, 16:24 
Du skal bar dreje toppen af dine stempler til de er plane som på midten, så er de lige så gode som rs turbo stempler, så ska du købe nogle stempelringe fra en rs turbo og så svejse en studs på bundkaret til retur olie fra turboen.. så har du en billig rs turbo motor... så ska du have alt indsprøjtningen og styringen og det fra en rs turbo...
Mvh Jesper


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team