møffe skrev:
Imbalance skrev:
møffe skrev:
En korrekt brugt gevind undervogn. Og nu snakker vi ikke kun 1500-10000kr undervogn. Der er indstillet korrekt sammen med alt hvad det indebærer af indstillinger og korrekt fjedertryk etc er ikke gade sager.
Men en bilstein 12b mener jeg den hedder. Er brugt på fiesta med stor succes.
Nu glemmer du endnu en gang at skrive hvilken fiesta du har. Men et sæt gode toyo t1r eller ligne. Det kan gøre underværker, da undervognen på ingen måder er dårlig i sådan en lille bøtte.
Har selv en 02-08 fiesta 1.6 tdci.
Det er en 2013 Mk7,5, og ja du har ret i at skal man have fuldt udbytte burde det være en korrekt opsætning med tilpassede fjedre, som er endnu et indstillings parameter som man ikke har, udover mere avanceret justerings muligheder i dæmperne.
Std undervognen er absolut ikke dårlig, og hjul kommer senere men jeg brænder lige gummi'et af på de originale 15"..
Skulle jeg vælge gevind, blev det enten Bilstein, Spax eller Gaz, ellers var det et par -35mm mærke fjedre og gule Koni..
John Sahl:
Kender godt Sørens butik i ribe, og skulle jeg vælge gevind ville jeg nok også udnytte muligheden for at få den hjørne vægtet og se hvad det har af fordele..
Køre 7x15 på min 08 tdci og for et par år siden havde jeg et sæt toyo t1r ( mener jeg det var) på, og ind og udgangshastighederne i sving blev en del højere bare pga dækket. Kan se at bilstein hedder b14 til den af din. Spax og gaz er langt fra kvalitet, som vi forventer det. Eneste grund til at de sælges i hobetal i England er at det er engelske mærker.
Har et par gaz fjederben liggende til min cosworth. Men igang det er et af de billigste alternativer sammen med der ikke rigtig er andre der laver dem til sådan en .
Men stadig i hverdagen ville jeg nok køre 16" med rigtig gode dæk for at starte et sted. For fiestaen er på ingen måder en bil der ikke kan tage sving.
Ville gerne have 17" på, men med 195/40 strækker jeg nok komforten for meget, men ellers må det bliver 195/45 på en 7-7/5" fælg..
Gaz og Spax er rigtig nok både højde og dæmpnings justerbar modsat Bilstein B14 PSS som bare ar højde justerbar til omkring samme pris...
Umildbart kan jeg ikke finde et B12 ligende kit, men B6 og B8 dæmpere findes hvis man skulle vælge fjedre og dæmpere, og et B12 kit er jo bare B6 og Eibach fjedre vil jeg tro hvis jeg tolker det rigtig..
Eibach krængnings stabilisatore er der noget og hente her?, men jeg kan også finde andre mærker men ikke kits med for og bag stænger, dog kan man finde både for og bag fra Ultra Racing via sico-developments, men det lyder til at være hule rør og det er ikke noget jeg har stødt på før..