Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 11:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Da jeg købte min turbo, fulgte der en V-clamp med. Der mangler dog den skive forrøret skal svejses på. Så derfor tænkte jeg at jeg ville prøve at finde sådan en skive, eller købe en ny V-clamp. Men de fås jo i 3" 3½" og 4" og mit spørgsmål er så, hvor måler man den? Fordi til at starte med skal jeg jo vide hvad størrelse det er, og det står ikke på. Se billede.

A er 93mm = lidt over 3½"

B er 76mm = 3"

C er 100mm = lidt under 4"

Hvilken størrelse er det? Jeg tror det er 3" men er jo som sagt ikke sikker.

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

det er 3"

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ok. :)

Nogen der ved om man kan købe svejseflangen løst? Synes ikke jeg har kunne finde den nogen steder.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det kan du, det er den samme som bliver brugt til mejerirør osv. bare med en anden type clamps.
Du skal bare have fat i en rustfast smed, der laver meget rørarbejde, han har sikkert en liggende et sted.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
ellers sanistål og danskrustfri

Titel:
Mester Medlem

Spirillen skrev:
Det kan du, det er den samme som bliver brugt til mejerirør osv. bare med en anden type clamps.
Du skal bare have fat i en rustfast smed, der laver meget rørarbejde, han har sikkert en liggende et sted.

de dur ikke til udstødning da de har en fals til en O-ring , du kan self bruge en kobberring i stedet for O-ringen.

du kan købe en komplet V-band her , det er ikke de billige hjemmelavede som turbomotor sælger

www.protune.dk/index.php/tilbehor/tilbe ... esaet.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
Dem på billedet er da ellers magen til dem jeg har fra turbomotor, som jeg så heller ikke er særligt imponeret over...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Om der er en falds i eller om det er en ring lavet ud af 2mm rustfri..... så er den "org" med faldsen langt bedst da den ikke bliver skæv nå der svejses på den

Titel:
Mester Medlem

Alex_Reedtz skrev:
Dem på billedet er da ellers magen til dem jeg har fra turbomotor, som jeg så heller ikke er særligt imponeret over...

dem fra turbomotor er jo nogle tynde ringe, har selv brugt dem, og det kan nu godt lade sig gøre at svejse dem uden at det slår sig.

de skal bare slibes lidt op så røret passer ind i flangen og så skal kanten løbes sammen , og så 4 store hæftninger udvendig, det samme gælder for dem fra protune

www.turbomotor.dk/contents/da/p65.html syntes nu ikke de ligner dem som protune sælger :wink:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Juelsminde
m power skrev:
Alex_Reedtz skrev:

dem fra turbomotor er jo nogle tynde ringe, har selv brugt dem, og det kan nu godt lade sig gøre at svejse dem uden at det slår sig.

de skal bare slibes lidt op så røret passer ind i flangen og så skal kanten løbes sammen , og så 4 store hæftninger udvendig, det samme gælder for dem fra protune

www.turbomotor.dk/contents/da/p65.html syntes nu ikke de ligner dem som protune sælger :wink:

Der var jeg måske lidt hurtig, kan godt se at der er forskel på selve svejseflancen, men det ændrer nu ikke på at det ikke er det samme som "den rigtige vare".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time