Da jeg adskilte min motor med standard stempler, havde den gået 130.000 km, og der var ridserne kun 1/10 så kraftige, som de er nu på de smedet stempler (efter 1000 km). På org. stempler er siden ikke mere ridset, at den blot at blevet lidt "blank":
Ja, det er faktisk en lidt pinlig affære med opboringen. For firmaet startede med at ødelægge min org. blok, som jeg indleverede (de borede skævt)!!! Derfor var firmaet nød til at skaffe mig en ny blok. Jeg afleverede alle 4 stempler med tilhørende "piston specification" papirer fra Wiseco. Så gik jeg ud fra, at de nok skulle kunne finde ud af, hvad den skulle opbores til.
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke selv begyndte at opmåle cylinderne efter opboring, da jeg ikke har ekspertise eller udstyr til dette.
Mvh.
Ps. Firmaet der lavede opboringen servicerer Peugeot DTC bilerne...så kan enhver nok gætte, hvem der er tale om.