Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2006, 17:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg er ikke helt sikker på om dette er det rette forum herinde men jeg prøver alligevel :D

Jeg søger forslag til gode undervognsmekanikere, så jeg kan få sænket og strammet undervognen op på den nye Peugeot 2.2 benzin.

Der er tale om enten en sænkning eller en komplet ny undervogn med både fjedre og støddæmpere - gode forslag modtages med glæde.

Mange siger at man altid skal kombinerer operationen med en 4-hjuls udmåling - hvad er holdningen til det ?

Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006, 19:31 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg mener også bagbroen på 406 er bygget efter samme princip som på 205, 106, 306 - altså med den centrale afjedring i selve akslen i bagbroen.

I såfald er der vel kun mulighed for at hive torsionsstangen ud og drejen den til det ønskede sænkede mål. Virker fortrinligt, men kan dog være et helvede at få de stænger ud (blæselampe og stor hammer). Jeg ville ikke selv lave dette, men smide den til peugeot eller finde en pug-mekaniker som har prøvet det før og vil lave lidt arbejde efter kl. 16.00 :wink: . Forenden, ja enten kan der vel købes standard sænkningsfjedre eller også er det hele vejen med justerbare, men det koster jo som sagt kassen. Gode mekanikere...hmmm. peugeot give har lavet det nummer mange gange, men det har de vel alle sammen. Da det er lidt specielt ville jeg som sagt få fat i en som har gjort det før. Måske Autohallen i Viborg også var et bud. De sælger som sagt ikke andet end pug stumper og gør rigtig meget i renoverede bagbroer, så mon ikke de kender til sagerne. Har ingen erfaringer med mekanikere på sjælland...

Jeg flytter den lige til diverse teknik og reperationer :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006, 21:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
406 er IKKE samme konstruktion som 106, 205, 306, osv. Hvis den skal sammenlignes med noget, så minder den mest om 605. DVs ingen torsionsstænger.


Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006, 22:46 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Nå ok, mente bestemt de kørte med samme princip. Har ikke hørt om andet på de nyere modeller....men jeg tror nu også der findes bedre og lettere løsninger, måske er det her en af dem...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team