Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2006, 20:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mads B 405 2.0 skrev:
Hvad med at få lavet en hårdheds test af akselen...... der må da være nogen der arbejder et sted hvor de har udstyret til en sådan test.


:shock:

Hvad med at købe een og prøve om den duer....?

Hvor mange penge er det lige man kan tillade sig at smide efter en kinaturbo før den koster det samme som en "rigtig" turbo(som vi ikke ved hvor kommer fra!)......

Køb da for pokker een, og smid den væk hvis man ikke er tilfreds.

Eller "play it safe" og køb en mærkevareturbo istedet. Det kan skuikke svare sig at spilde flere dage på at skrive frem og tilbage om svinedyre tests på billige turboladere.

Idag vil folk ikke betale 2500 for at få en spritny bil til 250.000dkr undervognsbehandlet, men her sidder vi og snakker om at fyre 2k af til tests på en turbo der koster måske max 6k, alt afhængigt at valg.......
Blot for at sætte ting lidt i perspektiv....

Har man ikke råd til at turboen flyver i smadder, så ring til scanturbo, og betal prisen for mærkevaren. Man tager jo nogle chancer her i livet, og ingen har nogensinde fået noget gratis, og det gælder også for turboladere.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2006, 20:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
akselens hårdhed? fortæller måske ikke ret meget om hvad der egentlig sker.... har ikke taget foto af elendigheden... men kompressorhjulet løber blot imod huset foran.... har prøvet at stå på banen efter det skete. skruet forrør af.... skruet fast... kørt igen!
ikke at det bliver bedre eller kønnere af det!
har også prøvet at køre med læggende BOV, resultat knækket aksel, lige på den anden side af hjulet(mod møtrik). plus måske en satelit der blev skudt ned! fint spor hele vejen ud gennem luftindtag røret, spiralformet! det kan jeg tage et billede af! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2006, 20:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis man endeligt skal forbedre på det, så skal man vel lime hjulet på akslen, men hvor mange er det liige der skal vride så meget moment ud af den aksel af det er nødvendigt?

Søren; det kunne være interessant at vide hvor mange rpm den lader var oppe på for at følge med, med BOV der var pivutæt. Den har ganske givet været løbet helt ud af skalaen....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2006, 20:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
lqs skrev:
akselens hårdhed? fortæller måske ikke ret meget om hvad der egentlig sker.... har ikke taget foto af elendigheden... men kompressorhjulet løber blot imod huset foran.... har prøvet at stå på banen efter det skete. skruet forrør af.... skruet fast... kørt igen!
ikke at det bliver bedre eller kønnere af det!
har også prøvet at køre med læggende BOV, resultat knækket aksel, lige på den anden side af hjulet(mod møtrik). plus måske en satelit der blev skudt ned! fint spor hele vejen ud gennem luftindtag røret, spiralformet! det kan jeg tage et billede af! MVH. søren



Det var blot for finde ud af om akselen var i nogenlunde samme stål som en org garett aksel

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team