Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 12:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 13:39 
Man får ikke flere heste i motoren og da man normalt måler heste på svinghjulet kan man ikke se en forbedring.

Men er der nogensinde nogen der har prøvet at se på effekten på hjulene får og efter det lettet svinghjul er monteret.

Det kunne sgu være sjovt at se hvor meget det faktisk giver på hjulene, fordi bilen virker helt sikkert hurtigere, med et lettet svinghjul.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 14:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Kenny skrev:
Man får ikke flere heste i motoren og da man normalt måler heste på svinghjulet kan man ikke se en forbedring.

Men er der nogensinde nogen der har prøvet at se på effekten på hjulene får og efter det lettet svinghjul er monteret.

Det kunne sgu være sjovt at se hvor meget det faktisk giver på hjulene, fordi bilen virker helt sikkert hurtigere, med et lettet svinghjul.


Så vidt jeg ved, så får de fleste målt deres ydelse på hjulene........
Det er derfor det hedder et rullefelt - det måler effekten på det der ruller - hjulene.

At man så ved hjælp af korrektionsfaktorer kan tilnærme til krumtapseffekt er en anden sag. Det er også på grund af disse faktorer at forskellige felter måler forskellig effekt - har været ude for at en før og efter måling blev målt med forskellige korrektionsfaktorer for at pynte på resultatet - ingen navne nævnt.......

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 16:38 
Nolan skrev:
Kenny skrev:
Man får ikke flere heste i motoren og da man normalt måler heste på svinghjulet kan man ikke se en forbedring.

Men er der nogensinde nogen der har prøvet at se på effekten på hjulene får og efter det lettet svinghjul er monteret.

Det kunne sgu være sjovt at se hvor meget det faktisk giver på hjulene, fordi bilen virker helt sikkert hurtigere, med et lettet svinghjul.


Så vidt jeg ved, så får de fleste målt deres ydelse på hjulene........
Det er derfor det hedder et rullefelt - det måler effekten på det der ruller - hjulene.

At man så ved hjælp af korrektionsfaktorer kan tilnærme til krumtapseffekt er en anden sag. Det er også på grund af disse faktorer at forskellige felter måler forskellig effekt - har været ude for at en før og efter måling blev målt med forskellige korrektionsfaktorer for at pynte på resultatet - ingen navne nævnt.......

/Nolan


Den graf man får med hjem div. rullefelter er da målingen på svinghjulet så vidt jeg husker, med mindre man beder om andet.

Man ser grafen rulle op til f.eks. 100hk og "testeren" kobler ud(eller slipper de bare speederen) og lader rullefeletet bremse hjulene.
Rulle feltet beregner så et transmisions tab og smider det oven i de måle heste for at få hestene på svinghjulet.
Hvis man ønsker det kan man så få "testeren" til at trække transmisions tabet fra, så man får en måling med hestene på hjulene.

Jeg kender godt til temp, lufttryk luft fugtighed.

Er jeg helt gal på den ?
Hvis ja så vil jeg gerne have det forklaret :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 16:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
tror altså ikke at man begynder på tilnærmelser og andet man opgiver effekten på hjulene (det er vel også den du skal bruge) det er kun fabrikkerne der montere en motor i en bænk og måler den (mener kun til at det er amerikanerne der bruger effekten ud fra svinghjulet til opgivelse)........

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 dec 2004, 20:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Man måler normalt effekten i motoren herhjemme. Man kører den helt ud og kobler ud. Så lader man den rulle ned igen.

Men man kan sikkert også få de andre tal hvis man vil

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team