Nolan skrev:
Kenny skrev:
Man får ikke flere heste i motoren og da man normalt måler heste på svinghjulet kan man ikke se en forbedring.
Men er der nogensinde nogen der har prøvet at se på effekten på hjulene får og efter det lettet svinghjul er monteret.
Det kunne sgu være sjovt at se hvor meget det faktisk giver på hjulene, fordi bilen virker helt sikkert hurtigere, med et lettet svinghjul.
Så vidt jeg ved, så får de fleste målt deres ydelse på hjulene........
Det er derfor det hedder et rullefelt - det måler effekten på det der ruller - hjulene.
At man så ved hjælp af korrektionsfaktorer kan tilnærme til krumtapseffekt er en anden sag. Det er også på grund af disse faktorer at forskellige felter måler forskellig effekt - har været ude for at en før og efter måling blev målt med forskellige korrektionsfaktorer for at pynte på resultatet - ingen navne nævnt.......
/Nolan
Den graf man får med hjem div. rullefelter er da målingen på svinghjulet så vidt jeg husker, med mindre man beder om andet.
Man ser grafen rulle op til f.eks. 100hk og "testeren" kobler ud(eller slipper de bare speederen) og lader rullefeletet bremse hjulene.
Rulle feltet beregner så et transmisions tab og smider det oven i de måle heste for at få hestene på svinghjulet.
Hvis man ønsker det kan man så få "testeren" til at trække transmisions tabet fra, så man får en måling med hestene på hjulene.
Jeg kender godt til temp, lufttryk luft fugtighed.
Er jeg helt gal på den ?
Hvis ja så vil jeg gerne have det forklaret