Et styk indkøbt.
Jeg kan kun sige at jeg er tilfreds. Bevares, man kan ikke bare lige starte virksomhed med det udstyr, men til hobbybrug er det klart high-end grej.
kabinen er en SB600(søg på nettet, og du skal finde), og kan uden de store problemer tage mindre emner, ala topstykker osv.
Jeg har indledningsvist fyldt sand i kabinen, og feks en bundprop til en 240(kendere vil genkende dimsen, men det er en rund skive med en forsætning, og de ruster som en vild) med gravrust kan rengøres til helt råt jern på mindre end 3minutter. Kabinen kan med andre ord mere end rigeligt konkurrere med feks vinkelsliber, og diverse tilbehør.
Derudover har jeg forsøgt at blæse et topstykke til en kraftigt tunet plæneklipper, også med godt resultat. Ved at sænke trykket og bruge lidt finere sand, så bliver emnet ikke NÆR så "råt" som det har været de gange jeg har haft alu ude til proff. folk, men tidsforbruget er jo også noget større for mit vedkomne, og det hænger jo sammen.
Med nyt grej indkøbt(man har vel en værktøjsfetich?) er jagten på egede emner jo så gået ind, og med ca. 2timers drift kan jeg kun sige at maskinen bestemt har været balladen værd for mig. Det fortryder jeg ikke.
feks har et komplet kalibersæt jeg har liggende lige fået en tur, og imorgen skal jeg skisme se om jeg kan lokke den til at tage en bærearm også.
Een ting jeg dog har opdaget, er at selvom rust flyver af, så er der ikke power nok til at tage større lag af undervognsbehandling "bare uden videre", men grejet er til hobbybrug, og ditto er prisen, så det er bestemt acceptabelt.
Uden at reklamere for produktet(det har jeg intet ud af) så vil jeg sige jeg er rigtigt godt tilfreds. Maskinen er bygget så jeg ikke ville kunne lave det selv til samme pris, hvilket egentligt var meningen oprindeligt.
Så nu er jagten på en god fræser gået ind......Men den bliver ihvertfald ikke nyindkøbt, selvom priserne også her er faldet meget så er de stadigt over acceptabelt hobbyniveau!
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!