Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Morten læs nu hvad jeg skriver.Man bruger bankesensor til at justere efter.DVS når du har kørt nogle gange ligger du fast tændingskruve ind og kører efter det.Hvor svært er det at forstå??
MVH Finn.
Skrevet: 05 Dec 2004, 18:44 Emne::
--------------------------------------------------------------------------------
Ved langsom mener jeg at den er for langsom til at kravle op i tænding igen efter den her skruet tilbage.
MVH Finn.
Skrevet: 03 Dec 2004, 22:41 Emne::
--------------------------------------------------------------------------------
Tror ikke der er nogen der lader deres bankekontrol være aktiv under kørsel.Ved at egon corolla der brugte de den kun til at justere den ind med.Den er alt for langsom til højtydende motor.
MVH Finn.
Jeg har kun bidt mærke i for langsom der går igen i alle indlæg du har skrevet
Da dette er det gennemgående tema.
Men hvis du mener at en bankesensor er vidunder apperatet fra 1000- 8000 rpm, så fred være med det, den bruges generelt kun som sikkerhed ved lave omdrejninger, over ca 4500 rpm. så skal der et felt til, og det er formålstjenligt at retadere tændingen et par grader, for at være sikker på ikke at brænde et par stempler af.
Hvis du kører den ind efter 3000 omdrejninger, så er du helt sikker på at den er overivrig til at indikere knock ved 8000 omdrejninger. Og du har således ikke udnyttet mororens fulde potentiale.
Det ideelle ville være at have en kompensation for omdrejninger, men det giver nok for mange huller i stemplerne.
Jeg kan ikke læse mellem linierne desværre
Men de linier jeg har læst har jeg forsøt besvaret så godt jeg kan.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html