Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 09:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Golf 1,9 TDI
Indlæg: 12 jul 2004, 09:59 
Hej

Jeg har et problem med min 1,9 TDIer

Når jeg accelrere feks. i 4. gear. er det som jeg lige pluslig mister ladetrykket når jeg når en 2800 omdrejninger.. og derefter kører den som en alm. diesel uden turbo.. men når motoren så har været slukket virker det hele som det skal indtil jeg så igen har rundet de ca, 2800 omdrejninger hvor problemet så igen opstår..

er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt..

på forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2004, 16:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Jeg tror at den går i nødprogram.
Er den med variabel turbo?
Hvis ja, kan det være at den er gået fast og så er det "bare" at købe en ny turbo eller også kan du jo prøve at skille den ad og se om du kan få den til at virke igen. :shock:

Hvor mange hk har den?
Er det en pumpe-dyse motor?
Årg?
Mkb?

peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2004, 21:01 
Det er en 90 hestes tdi fra 1996

jeg ved ikke om det er med variabel turbo

hvis den er gået i nød program hvad kan jeg så gøre ved det ?
eller er jeg nød til at besøge et dyrt VW værksted.

jeg tror ikke at turboen har sat sig fast, for den virker fint så længe jeg ikke kommer over de ca. 2800 omdrejninger..

kan det være en ventil eller noget som åbner for tidligt ??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004, 07:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Så er den ikke med variabel turbo!!
Den går sikkert i nødprogram fordi dit ladetryk er for højt.
Det kan være den ventil der styrer ladetrykket der er defekt men
det kanogså være den slange der forbinder turbo og ventil der er mør.
Det kan være mange ting men det var da lige et par bud.
Prøv at kør til vw værksted og få udlæst dit fejllager - så ved du meget mere!!

peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2004, 08:29 
Tusind tak for budende

Jeg tjekker lige slangerne og kører ud til VW og for en udlæsning det ka vel ikke koste alverden..

i hører om det har hjulpet..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2004, 17:38 
det er sikkert en af dine slanger til din ladetryksbegrænser der driller,jeg har været ude for at der hvor to af slangerne er samlet med en strips var slangen tyndslidt og ved 2800 omd. gik bilen i nødprogram,de nye slanger man køber er også med to lag forstærkning Hilsen Aageb


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team