Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 18:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: olie tryk
Indlæg: 13 jun 2003, 21:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 18:37
Indlæg: 168
Hej
Hvis du lige har fået slebet lejesøler må man formode at det er lavet
rigtigt og ikke er det der tager trykket.
Oliepumpen på C20XE har rigeligt med kapacitet hvis den er ok.
Overtryksventilen er "berømt" for at hænge på denne pumpe.
Kontrollér at den er ok og ren. Den sidder bag en prop i oliepumpen.
Har du skiftet bundkarspakningen til en C20NE pakning som er den
hvor gummiet er vulkaniseret på skvulpepladen, er det før set at suge-
røret kommer for tæt på bunden af bundkarret (pakningen er tyndere) og derfor ikke kan suge nok olie. Dette plejer dog først at vise sig ved højere omdrejninger, og ikke i tomgang.
Jeg kører med 5W50 olie, har oliekøling under stemplerne (se denne side
under motorlære/motorblokken) med 4 dyser som nu er på 0,9mm.
Jeg har ingen problemer med olietrykket. Ved 95 grader 2 bar i tomgang
og 5 bar fra 2500 omdrejninger.
Har du 1 bar i tomgang og 3 bar ved flere omdrejninger rækker det også.
Og: Har du en Equus olietryksmåler så smid den af h. til.
Jeg har inden for et år fået byttet uret 2 gange og føleren 4 gange.
Et viste 0,5 bar - der var 2,5 bar, et viste 7 bar - der var 5 bar.
Jeg bruger nu VDO. Inden manglen på olietryk ødelægger din nattesøvn,
så mål den med et ordentligt manometer.
Nej man kan ikke få andre pumper end nogle med pumpehjul beregnet
til meget høje omdrejninger.
Send en mail hvis du har flere spørgsmål.
Mvh
Claus A


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: olie tryk
Indlæg: 14 jun 2003, 07:25 
For et par måneder siden var jeg til forhandler-messe med VW. Her havde jeg en længere snak med to flinke gutter fra Castrol-MOTORSPORT. De sage at skulle din motor bruges ekstremt, så var det eneste rigtige RS'eren (10-60). Problemet var bare at den har en stor indre friktion i forhold til SLX'eren (0-30), alså kører Hr. og Fru Olsen ikke så langt på en liter benzin..... derfor anbefaler de oftest SLX'eren.

MVH Thomas


Top
  
 
 Titel: Re: olie tryk
Indlæg: 14 jun 2003, 11:18 
Mange tak for alle svarne.
Men der er lige en ting til. Igår aftes kom jeg kørene på vej hjem og så gik mit olie tryk næsten helt død. Så har jeg lige fundet ud af her til morgen at den har skut en simmer ring ud nede ved olie pumpen :.-( Det har den gjort en gang før det er derfor jeg lige har fået lavet min krumtap det kunne den nemlig ikke holde til. Så krumtappen er sikkert færdig igen:-(
Så hvordan kan det være at den kan skyde den ud?????


Top
  
 
 Titel: Re: olie tryk
Indlæg: 15 jun 2003, 22:26 
Hej det er mig igen jeg har lige taget bunden af min motor, der fandt jeg et stykke af en fjerder der er knækket. Så ville jeg lige spørge om der er nogle der ved hvor den kan stamme fra??? jeg tror nemlig ikke den kommer fra pumpen ikke hvad jeg lige kunne se hurtigt. For det er nok den der er skyld i at mit olie tryk er for lavt.

mhv anders


Top
  
 
 Titel: Re: olie tryk
Indlæg: 15 jun 2003, 22:49 
10-60 rs castrol olie kan købes hos krouslund for kun 90kr l det er sku billigt ellers har bilka 4l for 400kr


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team