Tjaa, den er vel som man kan forvente af de fleste biler, som har holdt 10 års føs´da.
Generelt er Mondeo´erne ikke plaget af rust, men hvis kofangerne har skader, så få dem pillet af og se efter for buler og skader bag dem, en mondeo-kofanger kan VIRKELIG rette sig ud efter nærkontakt!!!
2,0-motoren har oliekøling af stemplerne, det har 1,8 og 1,6 ikke, og den øvede kan faktisk høre forskel på "den store" og "de små" zetec-maskiner.
Mondeo fik nyt ledningsnet/styrecomputer i august `95, forskellen kan man nemt se på et bestemt stik i motorrummet, samt at de gamle har blinkkode-fejludlæsning; de nye har OBD-stik i panelet lige over pedalerne.
De sidste 2 bogstaver inden tallene i bilens stelnummer er en kode for, hvilken måned /år bilen er fremstillet, prøv evt. at oplyse dem her.
En oversigt over de almindeligst forekommende fejl kan du se her:
http://home20.inet.tele.dk/mondeo/hovedside.htm
Nogle af de ældre Mondeo´er havde en infrarød fjernbetjening til centrallåsene, det var lidt blæret engang, men desværre kunne modtagedioden i døren ikke holde til for meget sollys....