Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Er der nogen som har en tegning de kan ligge ind her af hvordan strømfordeleren skal sidde på en Alfa Romeo 75 3.0 V6? Har lige sat ny strømfordeler på og kan ikke finde tændingspunktet. Jeg har fået afvide at der er et mærke den skal sidde efter man kan ikke få øje på det, er der nogen som kan hjælpe?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Din alfa 75 bestemmer tændingstidspukntet efter en toppunktssensor som sidder foran på motoren , der for er det lige meget hvordan du sætter strømfordeleren (den skal sef. side så den tænder på de rigtie cyl.

Mvh Kenneth

Okay... Kan man stille en toppunktsføler og hvordan? Den går af h.... til efter der er skiftet strømfordeler...

Toppunktsføleren kan ikke justeres, er der "indmad" i strømfordeleren ? det kan jo være en 2,5 fordeler du har

Mvh Kenneth

Indemad??? Den er umiddelbart magen til den gamle... Det er med Hall relæ og stik på siden som går til ECU'en. Det var der også på den gamle... Det lyder som om at den ikke går på alle cylinderne men der er gnist på alle 6 og rækkefølgen er rigtig...

Prøv lige at dumpe en mail så for du lige mit nummer

Mvh Kenneth

Har sendt en mail til dig...

Jeg har lagt et lidt text op på min hjemmeside om 75 v6 om tænding du må da gerne kigge på det hvis det kan hjælpe...

www.sprint20.subnet.dk

Det må lige vente lidt med det billede... subnet.dk er nede lige nu.

Men tændings mærket skulle være placeret ved Svinghjulet/koblings huset og ca. være 7 grader før top...

Hejsa prøv at ringe til opn og snak med erik tif 62621836
Jeg har et sæt helt nye gule juster bar honi dæmpere til din bil prisen kan vi tale om

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time