Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Hey gutter.

Hvor tit oplever i et reelt problem med at en indsprøjtnings-motor er sodet til??

Jeg har lige købt mig en gammel Honda Civic og den dumpede på forurening inden jeg købte den... Følere virker som de skal ud fra en reparationshåndbog og mit multimeter.

Så jeg har købt noget BellAdd til at sprøjte ind i indsugningen og noget til at hælde i tanken.. - har hørt flere positive udmeldinger omkring de produkter...

Da jeg havde givet den en tur i indsugningen og kørt et par kilometre efterfølgende, så stank den ikke ligeså meget af benzin ud af udstødningen - det er vel et positivt tegn...

Desværre glemte jeg at skrue tændrørene ud inden jeg gav den turen med indsugningen - det kunne ellers have givet et godt billede om hvad der foregik i motoren...

Men ER det et reelt problem idag med at visse motorer soder/stopper til? - jeg troede at benzinproducenterne kom en brøksjat additiver i benzinen for at undgå dette? :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Nogle modeller af de gamle chivicer har problemer med at stempelingenene kokser til og sætter sig fast.
Det kan have været problemet.

Men det mest normale er at det er 100 år siden at den har fået justeret ventiler, og lambdasonden er slidt op.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem

har oplevet en ESI der dumpede gang på gang i forurening pga. det vidste sig at stempel ringene var færdige og brugte for meget olie :mrgreen: man kunne decideret presse 3 fingere ned på et stempel og se og høre stemplet vuggede fra side til side så de blev skiftet. Det var efter en samtale med en gammel honda mekaniker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time