opgaven er ikke nem, men umulig er den næppe.
Det man nok skal løfte øjenbrynet over her er det faktum at den ene cylinder vil tryksætte den anden under dennes udstødningstakt, og at det sandsynligvist vil være effektbegrænsende.
Jeg vil tro der er tale om en max 2500rpm klasse?
Om det er indsatsen værd er svær at sige, men man sætter jo nogle ikke optimale betingelser fra start, dvs. nok ikke det bedste udgangspunkt.
Klassiskt set har disse turbo traktortrækkere kørt med skyhøje ladetryk og ditto modtryk. Nogen er dog blevet klogere undervejs, for de laver med ydelse idag(med det halve ladetryk!) end for 7-10 år siden.
Spørgsmålet er om det er vundet med høje tryk, eller effektive flow? (gæt selv)
Jeg er ikke enig i at det ingen betydning har, men det er ikke spool-up hastigheden der er problemet, mere tryksætningen af nabocylinderen.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!