Side 1 af 1
MF2 - Map Fueler
: 20 sep 2004, 13:40
af jeppev
Hey..
Når man nu skal ha´ sin turbo skruet til over 1 bar, hvad skal man så få hold i?? er det nok at købe den der MF2 - Map Fueler eller skal man ha´ xtra dysser osv ? eller er der andre alternativer ??
Mvh
Jeppe
: 20 sep 2004, 16:18
af HenrikGM
Hvad er dit mål?
over 1 bar i ladetryk?, eller skal du have nogle heste ud af det, eller hvad er målet, og på hvilken motor, med hvilket budget??
Lidt mere info.....ellers er du ikke nem at hjælpe.
Husk nu at ladetryk ikke er målet i sig selv(medmindre det skal bruges til at blære sig med overfor vennerne)
: 20 sep 2004, 17:08
af jeppev
Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil
: 20 sep 2004, 17:58
af HenrikGM
jeppev skrev:Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil
Ok, det bliver nok ikke nemt uden nogle gode kontakter at trække på. Ihvertfald ikke hvis det skal holde ret længe.
Du skal jo ihvertfald have dig en anden turbo, du skal have noget styring af nogle dyser, plus 4 dyser, og allerede nu er de 3-4k forlængst brugt.
Jeg ville først ha foreslået dig at kigge nærmere på Megasquirt systemet, men jeg tror du skal nedjustere dine forventninger til effekt, eller alternativt nok hitte nogle flere kroner inden du kaster dig ud i det.
: 20 sep 2004, 17:58
af Gæst
jeppev skrev:Jamen altså målet er 250 hk på en nissan bluebirg 1,8 turbo, og bugdetet er jo ikke ligefrem det største.. altså 3 - 4k eller noget i den stil
en effektforøgelse på ca 100% for 3-4klik
held og lykke

: 20 sep 2004, 19:03
af jeppev
Tjaaaa...
altså glemte at skrive at jeg self har større turbo (fra en skyliner)og den skulle gerne kunne klare de 250 hk
og et stk intercooler...
: 20 sep 2004, 23:15
af LasseW
Den skal bare have nogle klø, du har fat i det rigtige. Større lader, intercooler og MF2 så skal den nok klare det. Være dog opmærksom på tændingsbanken, stil evt. tændingen nogle grader frem ca. 10° i tomgang uden vakuum. Du skal også lige checke at benzintrykket ikke falder hvis pumpen ikke kan følge med.
: 21 sep 2004, 13:32
af jeppev
Okay, siger mange tak for hjælpen, nu skal der sq makkes noget sammen
Ses på gaden